צילום: 970

צפו: מסוק צבאי התרסק מול המכון לחקר ימים ואגמים

מסוק של צה"ל מסוג 'עטלף' התרסק מול המרכז לחקר ימים ואגמים שבקצה שכונת בת גלים. הנפגעים פונו למרכז הרפואי רמב"ם.

מסוק של צה”ל מסוג ‘עטלף’ התרסק מול המרכז לחקר ימים ואגמים שבקצה שכונת בת גלים. אזרחים שראו את ההתרסקות לנגד עיניהם התקשרו למוקדי ההצלה, וזמן קצר לאחר מכן הצליחו למשות את אחד מאנשי הצוות שהיו על המסוק כשהוא במצב בינוני. הוא פונה למרכז הרפואי רמב”ם.

במשך שעה ארוכה נערכו חיפושים באמצעות מסוקים וסירות לאיתור שני אנשי הצוות הנוספים, והם נמצאו בחלוף שעה והוצאו מהמים על ידי יחידת החילוץ 669 ויחידות מיוחדות נוספות שהוזנקו למקום. גם בשעה זו נמשכים החיפושים אחר שרידי המסוק.

מעט לאחר השעה אחת הודיע דובר צה”ל כי שני קציני צה”ל נהרגו כתוצאה מהתרסקות מסוק וקצין נוסף נפצע באורח בינוני. בהודעה נאמר כי  מסוק ימי מסוג ״עטלף״ פגע במים במסגרת טיסת אימונים, סמוך לחופי חיפה.
על המסוק היו שלושה אנשי צוות, קצין סיור מוסק ושני טייסים.

אנשי צוות המסוק חולצו על ידי לוחמי ילת״ם, לוחמי שייטת 13, לוחמי 669 וכוחות שיטור ימי שהעניקו לטייסים טיפול ראשוני. קצין הסיור נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים. לאחר מאמצי החייאה נקבע מותם של שני הטייסים.

הודעה נמסרה למשפחות, צה”ל משתתף בצערן וימשיך ללוותן. מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הורה על קרקוע מערך ה״עטלף״ וכן הורה על עצירת טיסות אימונים בחיל האוויר. בנוסף, מינה מפקד חיל האוויר צוות חקירה בראשות אלוף משנה ט’.

 

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן