צילום: 970

משרד הפנים נתן ארכה להעברת התקציב

מנכ"ל משרד הפנים האריך את מועד העברת תקציב העירייה והמועד נקבע לעוד קצת יותר מחודשיים. גם אז ניתן לקבל ארכה נוספת, אך אם גם אז לא יעבור, המשמעות היא שחברי המועצה יודחו מתפקידם.

במכתב שנשלח לראשי הרשויות לפני שלושה ימים ושהגיע לידי אתר 970, מבהירים במשרד הפנים כי הוחלט לאשר את הארכת מועד אישר התקציב לשנת 2022. המכתב המדובר נוגע מאוד לעיריית חיפה שעד כה לא אישרה תקציב.

על המכתב המדובר חתום מנכל משרד הפנים יאיר הירש שבו הוא כותב “אני מאריך בזאת את התקופה לאישור תקציב הרשויות המקומיות לשנת 2022 עד ליום 31.3, וזאת על מנת לאפשר לרשויות המקומיות שלא עלה בידן לאשר את תקציבן עד כה, הזדמנות נוספת לעשות זאת עד המועד האמורה”.

אם וכאשר בעירייה לא יצליחו להעביר את התקציב עד למועד זה, ראש העיר יכולה לבקש ארכה נוספת, כשהיא מגישה את הבקשה לממונה על המחוז שבוע קודם לאותו מועד שנתן מנכ”ל משרד הפנים.

כאן המקום לציין כי לנוכח יחסי הכוחות שבין הקואליציה והאופוזיציה, יש מי שסבורים שלא יאושר תקציב, אולם הערכה היא שלא כך פני הדברים, שכן על פי החוק אם וכאשר לא אישרה המועצה את התקציב השנתי ולא ניתנה ארכה נוספת, כל חברי המועצה מסיימים את כהונתם, דבר שסביר להניח שירצו להימנע ממנו כל חברי האופוזיציה.

במידה ובכל זאת כך יקרה, חברי המועצה יוזמנו לשימוע שבו יוכלו לנמק למה יש צורך להדיח את ראש העיר, אולם החלטה זו נתונה בידי שרת הפנים.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן