התפילין שנגנבו ונרכשו. צילום: באדיבות המצלם

מדהים: התפילין שנגנבו משטיבעל גור הושבו לבסוף לבעלים

זהו סיפור על תפילין שנגנבו משטיבעל גור ברחוב כרמיה. למרות צילומי הגנב, המשטרה לא שמה ידה עליו. מה שהחזיר לבסוף את התפילין, היה הצעת רכישה ברחוב של מקורב לחב"ד.

תפילין שנגנבו משטיבעל גור, נמכרו בימים האחרונים תמורת מאה שקלים והושבו לבעלים. תחילתו של הסיפור הבא הוא לפני שלושה חודשים שטיבעל גור שברחוב כרמיה.

אל אתר 970 הגיע מידע על גניבת תפילין, ובעל התפילין סיפר כי יש ברשותו צילומים ממצלמות האבטחה שמתעדים את הגנב בפעולה. כשנשאל על ידינו האם הגיש תלונה במשטרה הוא השיב בשלילה ואנו מצידנו דחקנו בו לרדת לתחנת המשטרה ולהגיש את התלונה בצירוף התיעוד.

למרות התמונות הברורות הגנב המדובר לא נעצר והתפילין לא הושבו אל הבעלים. אלא שבימים האחרונים הייתה התפתחות מעניינת בסיפור.

ביום שישי האחרון, ניגש ערבי אל צעיר יהודי המקורב לחב”ד, והציע לו לרכוש תפילין בתמורה למאה שקלים. הצעיר שנדהם מההצעה ברחוב, שאל לפשר הדבר, והערבי החל לספר לו שעבד בניקוי ומצא את התפילין בבית נטוש. הוא נשבע באביו ובילדיו שלא גנב את התפילין, ורוצה עליהם רק מאה שקלים.

הצעיר שהבין שצריך לגאול את התפילין שילם במזומן ורכש את התפילין, אותם הוא הביא אל הרב שייע ליפש, ר”מ בישיבת חב”ד ברחוב ארלוזרוב. הרב ליפש ביקש ממכריו להפיץ בוואטסאפ את תמונת התפילין והשם שעליהם, ותוך דקות בודדות נמצא הבעלים של התפילין, שהתרגש למשמע הבשורה.

הערב הוא מספר לאתר 970: “כבר התייאשתי והחלטתי לרכוש תפילין חדשות אחרי שלושה חודשים מאז שגנבו אותם, ואז הגיעה השיחה המפתיעה הזו. הייתה כאן במשפחה שמחה גדולה מאוד ממציאת התפילין”, הוא מספר.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן