תרגיל במרכז לניהול משברים של עיריית חיפה. קרדיט צילום ראובן כהן דוברות עיריית חיפה

ביום שלישי תרגיל רעידת אדמה במערכת החינוך בעיר

עיריית חיפה תתרגל את היערכות מערכת החינוך לרעידות אדמה, במהלך התרגיל תופעל בכל בתי הספר בעיר מערכת ההתראה מפני רעידות אדמה.

עיריית חיפה תתרגל את היערכות מערכת החינוך לרעידות אדמה, במהלך התרגיל תופעל בכל בתי הספר בעיר מערכת ההתראה מפני רעידות אדמה.

התרגיל יתקיים ביום שלישי הקרוב לאחר סיום תרגיל ההיערכות הארצי של משרד החינוך בפני ירי טילים. ההחלטה על קיום התרגיל התקבלה ע”י עיריית חיפה בעקבות רעידות האדמה שפקדו את האזור במהלך החודש האחרון.

במסגרת התרגיל העירוני יפעיל המוקד המבצעי של עיריית חיפה את מערכות ההתרעה בפני רעידת אדמה אשר הותקנו בכל בתי הספר בעיר. עם הפעלת המערכת בשעה 10:05 תושמע במערכות הכריזה של בתי הספר התראת פינוי במסגרת תרגיל רעידת אדמה. התלמידים יפונו לשטחים פתוחים אשר נקבעו ע”י רכזי החירום וקציני הביטחון של מוסדות החינוך – במסגרת הערכות – “שטח פתוח הכי בטוח”.

התרגיל ילווה ע”י המרכז לניהול משברים של עיריית חיפה. נציגי מכלולי החינוך והביטחון ירכזו את הנתונים אשר יתקבלו מבתי הספר לצורך הערכת מצב תרגילית ולצרכי הפקת לקחים.

130 מערכות ההתרעה מפני רעידות אדמה הותקנו במהלך השנים האחרונות במימון משרד החינוך בבתי הספר בעיר במסגרת “קול קורא” שהתפרסם בנושא. המערכת מחוברת לרשת גלאים סיסמולוגים (“גדר סיסמולוגית”) שנפרשו לאורך מוקדי ההתרחשות הצפויים בשבר הסורי-אפריקני ובשבר יגור.

המערכת תפעיל את מערכות ההתרעה הבית ספריות ותאפשר פינוי מוקדם של התלמידים לשטחים פתוחים. זאת, כאמצעי התראה משלים למערכת “תרועה” של פקוד העורף אשר תתריע על רעידת אדמה באמצעות האפליקציה ומערכת הצופרים של הפיקוד.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן