אמבולנס איחוד הצלה. צילום: 970

דרמה בהדר בליל שבת: חולה בדמנציה נעדר מבית הכנסת

במשך שעות חיפשו מתנדבי איחוד הצלה אחר חולה בדמנציה שהתפלל בבית הכנסת ולא שב לבית בתו. בשלב מסויים חששו לחייו בשל תרופות שנוטל והגשם והקור שבחוץ. לבסוף אותר ברחוב הרצליה כשהוא תשוש.

דרמה בליל שבת בשכונת הדר. תושב העיר לשעבר שהגיע להתארח אצל בני משפחתו, נעדר במשך שעות ומתנדבי ‘איחוד הצלה’ הוקפצו לחיפושים.

לאתר 970 נודע כי מדובר באדם מבוגר שבעבר התגורר בחיפה, והגיע השבת לשבות בעיר אצל בתו ברחוב ארלוזרוב. האיש שלווה על ידי בני משפחה לבית הכנסת של הרב קלופט ברחוב ארלוזרוב, שהה שם במשך התפילה, כאשר בסופה הגיעו בני משפחתו לקחתו אולם הוא בושש מלצאת.

כשיצאו כלל המתפללים, פנו בני המשפחה לראות האם אביהם בבית הכנסת, אולם נדהמו לגלות שהוא איננו. בשלה הראשון החלו בני המשפחה לחפש אחריו באזור, אולם ללא הצלחה. משכך הם פנו למתנדבי ‘איחוד הצלה’ וביקשו את עזרתם, כשהם מספרים כי אביהם סובל מדמנציה, ומתברר שעזב את בית הכנסת לפני סיום התפילה. בני משפחתו אף סיפרו כי עליו ליטול תרופות שמשמעותיות לו, וכי מדובר בחולה שיש לו סכנה.

הקור בחוץ לצד מצבו הרפואי הביאו את נפתלי רוטנברג, מנהל מרחב כרמל באיחוד הצלה’ להיוועץ עם הרב הלפרין מרבני הארגון, שהורה לו להקפיץ את כונני חיפה. תחילה החלה סריקה בנין אחר בנין באזור רחוב ארלוזרוב, ולאחר שלא אותר הנעדר הוחלט להוציא את האמבולנס של ‘איחוד הצלה’ שיכריז לציבור לעזור בחיפושים.

עם התארכות הזמן קיבל רוטנברג הוראה מרבני הארגון לצאת אל השטח, ועשה את דרכו מקריית אתא לחיפה, כאן החל לקחת פיקוד על החיפושים. במקביל החלו תושבים לעזור בחיפושים. “זה היה מדהים לראות את ההתגייסות של הציבור”” מספר נפתלי רוטנברג לאתר 970. “עשרות בחורי ישיבת חב”ד עזבו הכל ויצאו לעזור לנו, כשהם מקבלים תדרוכים מאיתנו לרבות תדרוך הלכתי הנוגע לחיפוש בשבת”.

בשלב מסויים של החיפושים הגיעה עדות ראשונה מתושבת רחוב ארלוזרוב שסיפרה כי הוא דפק בביתה, אך לא דיבר והיא לא הבינה את רצונו ומיהרה לסגור את הדלת. עדות נוספת הגיעה כעבור שעה נוספת, אז הוברר כי הוא נצפה לאחרונה ברחוב הרצל צועד לכיוון רחוב הנביאים. הקור והגשם שהחל לרדת, הבהירו כי יש צורך להרחיב את מעגל החיפושים ובצורה אינטסיבית, מה שהביא להקפצת הכוננים עם רכביהם למעגל הרחוב יותר מהשכונה.

בחלוף כ-20 דקות הודיעו שני המתנדבים מוישי ברמן ומוישי שטראוס על איתורו של האיש ברחוב הרצליה, כשהוא נראה מבולבל ותשוש. לאחר שעות של דאגה הוא חזר לחיק משפחתו שהודו מכל הלב למתנדבי איחוד הצלה על שעזבו את משפחתם בסעודת שבת.

עם צאת השבת הגיעו לא מעט הודעות מתושבי השכונה למתנדבי ‘איחוד הצלה’ על הערכה הגדולה כלפיהם שעשו את מעשה החסד הזה.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן