אלפר על רקע הרכבל. צילום: 970

“נערכים למאבק משפטי שימנע הפעלת הרכבלית בשבת”

מ"מ ראש העיר מיכי אלפר, אומר הערב (שני) לאתר 970, כי צוות משפטי מיומון החל להיערך לאפשרות ששרת התחבורה תנסה לכפות את חילול השבת ברכבלית, ובמידה ותנסה לעשות כן, יתנהל מאבק משפטי.

מ”מ ראש העיר מיכי אלפר, אומר הערב (שני) לאתר 970, כי צוות משפטי מיומן החל להיערך לאפשרות ששרת התחבורה תנסה לכפות את חילול השבת ברכבלית, ובמידה ותנסה לעשות כן, יתנהל מאבק משפטי.

בשיחה עם אתר 970 אומר אלפר: “אנחנו מוכנים להליך משפטי שימנע את הפעלת הרכבלית בשבת, יש לנו צוות שבקיא בנושאים אלו ואנחנו נעשה הכל למנוע את ההפעלה בשבת”.

אלפר שנערך לאפשרות לפעול משפטית, מפעיל בחודש האחרון את הפוליטיקאים בזירה הארצית, ולשם כך אף פנה לראש הממשלה ולגורמים נוספים בממשלה, בדרישה שלא יתנו ידם להפרת הסטטוס קוו בעיר חיפה, בדיוק כשם שהתחייבו בהסכמים הקואליציוניים.

בשבוע שעבר אף פנה במכתב לשרת התחבורה מיכאלי, בה הזכיר לה כי בפגישה משולשת שבה נכחו גפני, מיכאלי ואלפר, הבהירה השרה כי לא תפעל בניגוד למדיניות עיריית חיפה. “אני סמוך ובטוח שתעמדי בתחייבותך הציבורית והרכבלית לא תופעל בשבת עד לגיבוש עמדת עיריית חיפה”.

לדבריו המאבק על השבת בחיפה, הינו נושא שחובה לעמוד בו על המשמר – לשם כך נבחרנו. “אני מזהה המון אמפתיה אצל ציבור החיפאי חילוני במאבק על השבת, יש כאן ניסיון לפגיעה גסה בסטטוס קוו, בפרהסיה של השבת במרחב הציבורי ואף בניגוד לחוק, ברור לנו שאם נכשל כאן, יהיה לכך השלכות רוחב בלתי נתפסות על חילולי השבת בחיפה ובכלל”.

מרחבי האתר
חדשות חיפה

פרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל יוצא לדרך

חברת “חוצה ישראל” מודיעה על תחילת העבודות בפרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל במקטע “סמי עופר”. קו המטרונית החדש יספק גישה מהירה, נוחה ויעילה למרכזי המסחר והתעסוקה, למוסדות הלימוד ולמרכזי הפנאי והבילוי באזור.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן