אישור התקציב במועצה

יממה לפני סיום המועד – אושר תקציב העירייה

מועצת עיריית חיפה אישרה הערב (רביעי) את תקציב העירייה לשנת 2022. מועד העברתו מסתיים מחר, ושרת הפנים איפשרה להאריך בפרק זמן של שבועיים. ראש העיר בירכה על המהלך.

אחרי דיון ארוך שנערך אתמול (שלישי) במשך שעות ארוכות וגלש אל תוך הלילה, שבה היום מועצת העיר להתכנס לישיבה שלא מן המניין על מנת לאשר את תקציב העירייה לשנת 2022.

אתמול נערכה פגישת גישור עוד קודם לישיבת המועצה, אך היא לא הביאה לסיכומים אולם כן היה בה כדי להתקדם לקראת המהלך.

היום התכנסה המועצה ואישרה את התקציב, מה שיאפשר את חזרת התפעול השוטף של העירייה כפי שהיה צריך.

אי העברת התקציב בחודשים האחרונים הביא לכך שחלק מהאגפים לא פעלו כראוי, והדבר גרם לבעיות לא מועטות. האופוזיציה לראש העיר המשיכה במהלך כל התקופה לעמוד על שלה, אולם גם שם הבינו כי אם לא יעבור תקציב הם יהיו הראשונים להיפגע שכן המשמעות תיהיה פיזור המועצה.

בשבוע שעבר הודיעה שרת הפנים שקד כי תאפשר לעירייה להעביר תקציב גם שבועיים נוספים לאחר הזמן שנקבע בחוק (מחר בחצות – סוף חודש מרץ) אך הבהירה בשיחה עם אתר 970 כי לא תתן פרק זמן נוסף.

הערב כאמור אושר התקציב וראש העיר כתבה כי זו בשורה משמחת לכל תושבי העיר. “תקופת ההרס הסתיימה. האופוזיציה ביקשה לאגור לעצמה 102 מליון שח בתקציב הרזרבה, כדי לשלוט באמצעותו על סדר היום הציבורי, אבל הצליחה בפועל להסיט רק 13 מליון, סכום זניח בהשוואה ל-2.4 מיליארד”.

עוד כתבה קליש כי “ההישג החשוב יותר מכל – כל הטענות שעלו בחודשים האחרונים על השכר והחלטתם לפטר עובדים ספציפיים – נוטרלו. על פי ההליך שאושר, חברי המועצה לא יוכלו לגזור את גורלו של אף עובד ספציפי”.

“שמחה שתקופה זו הגיעה לסיומה. תודות: לפז גליקמן שגישר, לרו”ח זיצר, תודה לכל אנשי מינהל הכספים והמשפטית על העבודה הרבה. ממשיכה לעבוד בשבילכם ולמען חיפה באהבה”.
מרחבי האתר
דילוג לתוכן