מנהרות הכרמל. צילום: 970

מפעילת ‘מנהרות הכרמל’ תשיב כ-3 מיליון ש”ח לנהגים שקנסה

תביעה ייצוגית שהסתיימה בהסכם פשרה, תביא לתשלום של כ-3 מיליון שקל לנהגים שנקנסו בגין אי מנוי ונסיעה בנתיב המנויים.

כשלושה מיליון שקלים, זה הסכום שתשלם חברת כרמלטון המפעילה את ‘מנהרות הכרמל’ לנהגים שנקנסו בגין נסיעה בנתיב מנויים, בשעה שלא היו מנויים.

בכתב התביעה הייצוגית נדרשה חברת כרמלטון לשלם 27 מיליון שקלים למנויי החברה שנסעו במנהרות הכרמל בנתיב המנויים ללא הסכם שימוש וחוייב בפיצוי והחזר הוצאות בגין נסיעות שביצע.

בתובענה הייצוגית נכתב כי נהג שאינו מנוי ושנוסע בנתיב למנויים, איננו מיודע בזמן אמת על כך, גם לא על העובדה שהוא צפוי לשלם פיצוי והחזר הוצאות בגין ההפרה, ורק עם קבלת החשבון מחברת כרמלטון הדבר מובא לידיעתו.

בכתב ההגנה כתבו בחברת כרמלטון כי לא הופרה כל חובה חקוקה, וכי פעולותיה של החברה נעשו בהתאם להוראות החוק.

התביעה שהוגשה בשנת 2016 נמשכה לאורך השנים האחרונות, כאשר הדיון האחרון נערך לפני שבועיים בפני השופט מנחם רניאל, שם באי כח הצדדים הודיעו כי הם מבקשים לאשר את הסדר הפשרה שהוגש בעניין ולמנות את רו”ח מרדכי ליבוביץ כמי שיפקח על ביצוע הסדר הפשרה.

על פי הסכם הפשרה כל בעל רכב שנסע בנתיב המנויים במנהרות הכרמל ללא הסכם שימוש וחויב בפיצוי והחזר הוצאות בגין נסיעות שביצע החל מחלוף ‘זמן סביר ממועד יצירת החיוב’, יקבל את התשלום שחוייב בגין פו”ה ושילם בפועל. חשבוניות שנשלחו לבעלי הרכב המפרים ולא שולמו יתוקנו בהתאם למה שהוחלט ויישלחו מחדש.

חברת כרמלטון תשלח צ’קים לכל בעל רכב שהפר במועד ההפרה בסכום ההשבה בתוספת הפרשי הצמדה, וכל זה יקרה תוך 60 ימים מאישור הסכם הפשרה. כמו כן תשלח חשבונית זיכוי בגובה סכום ההשבה. הצ’קים ילוו במכתב הסבר המפרט את הסכם הפשרה בתובענה הייצוגית. הערכה היא כי מדובר בסדר גודל של 2.7 מיליון שקל

בעקבות התביעה החל מעוד חצי שנה חברת כרמלטון תשלח לכל בעל רכב שהפר שאינו מנוי ונסע בנתיב המנויים, מכתב ובו תתריע בפניו על העובדה שנסע בפרוייקט מנהרות הכרמל בניגוד לחוק כבישי אגרה, וזה יקרה תוך תשעה ימים מתום יום הנסיעה.  שכר טרחת עורכי הדין באי כח הקבוצה והגמול לתובעים לא יפחת מ-400 אלף שקל.

מרחבי האתר
חדשות חיפה

פרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל יוצא לדרך

חברת “חוצה ישראל” מודיעה על תחילת העבודות בפרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל במקטע “סמי עופר”. קו המטרונית החדש יספק גישה מהירה, נוחה ויעילה למרכזי המסחר והתעסוקה, למוסדות הלימוד ולמרכזי הפנאי והבילוי באזור.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן