Bקצרה – שבוע ראשון: הרב חגי ולוסקי

הרב חגי ולוסקי בן 56, גדל בפרדס חנה, למד בישיבת 'מאורות התורה ב'טלז-סטון', שימש כרב צבאי במשך 27 שנים בהם כיהן כראש מחלקת הרבנות, רב חיל האוויר וסגן הרב הצבאי הראשי. מתגורר בשכונת נווה שאנן. מחבר הספרים 'תורתך שאלתי' על פרשיות התורה, 'כי ישאלך' על הגדת פסח ו'מה שאלתך' על מגילת אסתר.

המקום האהוב עליי בחיפה?

נקודת תצפית בנוה שאנן, שבה ניתן לשבת בשלווה ולראות את המפרץ.

אם לא הייתי גר בחיפה הייתי גר

בירושלים.

בן אדם שאני מעריך

ח”כ הרב אורי מקלב. נבחר ציבור שאינו מתנשא, אלא מתייחס לכל אחד, והכי חשוב – בגובה העיניים. אדם חרוץ, שעובד מסביב לשעון, לעיתים אני מתכתב או מדבר איתו בשעות הלילה המאוחרות.

משהו שלא יודעים עליי

בצעירותי, בגיל 15 כמעט איבדתי את יד ימין. היה זה בחופשת הפסח, עבדתי במפעל המצות שהיה לאבי. בטעות נכנסה ידי הימנית בין מכבשים עגולים כבדים שמהדקים את הבצק. למזלי היה בקרבת מקום עובד בכיר בעל תושייה שעצר את המכונה, וכך ניצלה יד ימין שלי.

דמות חיפאית שאני מעריך

הרב ויסבלום שליט”א, המשגיח של ישיבת נחלת הלויים.

אני גר בחיפה

מגיל 24.

איך הגעתי לחיפה

התגוררנו במשך 3 שנים בקרית אתא. אשתי פתחה סלון פאות בהדר.

הייתי משנה בחיפה

את התשתיות והחזות החיצונית של שכונת הדר.

לעולם לא הייתי משנה בחיפה את

הנוף המדהים.

חסר לי בעיר

בריכה עירונית, כדוגמת בריכת ‘הפועל’, ששכנה ברחוב הפועל.

בשבת אני מתפלל בבית כנסת

בישיבת ‘נחלת הלויים’, וב’תנופה’.

איפה ילדי מתחנכים

בית ספר תיכון ‘בית יעקב’.

אם אשב לשיחה עם ראש העיר אגיד לה ש….

בעיית החזירים היא בלתי נסבלת. משפיעה על אורחות חיינו, כל יציאה מהבית, בעיקר בשעות הערב מלווה בחשש של מפגש לא נעים.

היית רב צבאי, ברוח הימים האלו אתה זוכר משהו מיוחד שנצור בליבך משירותך הצבאי?

זוכר את השיח המלכד והמחבר. מאד מפריע לי הפירוד, השיסוי בחברה. זכורים לי אירועים רבים של כבוד למסורת ולדתיים, גם במחיר של ויתורים.

כשהייתי רב חטיבת גבעתי, זוכר אירוע של 3 חיילים שנהרגו במוצב כרכום, שבדרום לבנון, סמוך לישוב זרעית. סיימנו טיפול בחללים, באותה עת הודיעו למשפחות שזה עתה איבדו את יקיריהם, למותר לציין שהמקרה טרם התפרסם בתקשורת. בנסיעה חזור האזנתי לרדיו ושמעתי ויכוח אווילי בין שני פוליטיקאים, ושאלתי את עצמי על מה הם מתנצחים, כשברגעים קשים אלו משנים לעוד שלוש משפחות את החיים לנצח.

התייעצות שהייתה לך עם מי מגדולי הרבנים בנוגע לתפקידך בצבא?

התייעצתי רבות עם הרב הגאון ר’ אשר וייס. לאחר הרצח של בני משפחת פוגל באיתמר, שאירע בליל שבת, עת כיהנתי כראש ענף הלכה, נדרשנו לסוגיה של רב צבאי שעליו לנסוע בשבת, עקב ‘הקפצת חרום’, מסוג אירוע שכזה. סוגיה מעניינת לכשעצמה, אחת מיני רבות. מעניין לא פחות היה הניתוח של השאלה והתשובה של הרב.

כתבת לא מעט על פרשיות התורה, לאיזו פרשה אתה הכי מתחבר ולמה?

פרשת וירא פותחת בסיפור אירוח המלאכים אצל אברהם אבינו. בשיעורים הרבים שמסרתי בשרותי הצבאי שוחחתי על ‘בין אדם לחברו’. ובמרביתם כששאלתי על מעשה חסד שיכול לשמש כמודל לחיקוי, לרוב התשובות נסבו סביב הכנסת האורחים של אברהם אבינו, שנעשתה באופן שאינו מובן מאליו (חום היום, ביום השלישי למילתו, אירח שלושה אנשים שנדמו כערבים ועוד). פרשת וירא חותמת בניסיון העקידה, בו התווה אברהם אבינו בעם ישראל את מסירות הנפש.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן