צילום: איגוד הדייגים בישראל

צפו: בשל מחאת הדייגים שיבושי תנועה בעיר

שיבושי תנועה קשים הבוקר בעיר, בשל מחאת הדייגים נגד הממשלה ושר החקלאות פורר. הדייגים העלו על הכביש סירות מחוברות לנגררים והחלו בנסיעה במהירות 5 קמ"ש, מחיפה ועד לעתלית.

צילום: איגוד הדייגים בישראל

הבוקר (ראשון) נוצרו שיבושי תנועה קשים בעיר חיפה מצומת אגד שבקריית אליעזר ועד לצומת עתלית שמחוץ לחיפה. הסיבה לכך היא מחאת השיידגים ומשפחותיהם שיצאו במחאה על חיסול מקור פרנסתם.

הדייגים העלו על הכביש סירות מחוברות לנגררים והחלו בנסיעה במהירות 5 קמ”ש. “סגרו לנו את הענף. מנעו מאיתנו את מקור הפרנסה היחיד שלנו ואיתו את הדרך לשלם חשבונות, מחייה וחינוך לילדינו. לנו אין מקצוע אחר או תואר. מניעת האפשרות להתפרנס מדייג גזרה את דיננו למוות” אמר עיאד מחמיד, דיג עם 12 ילדים מחיפה.

כזכור הרפורמה בדייג התקבלה על ידי השר לשעבר, אורי אריאל, אשר קיבל את עמדת החברה להגנת הטבע ואחרים וחתם על מספר איסורים אשר חיסלו את ענף הדייג בהם איסור על דיג חופי בתקופת הרבייה, איסור על דיג מכמורת בתקופת הגיוס וכן איסור על דיג ברשת טבעת (במרחק הקצר מ- 500 מטרים מהחוף “תבינו, קיבלו החלטות להטיל חסמים ואיסורים שבפועל חיסלו את הפרנסה לבעלי ולעוד דייגים. מה הוא יעשה ? מאיפה יביא כסף? במה יתפרנס? הוא לא יכול להיות מחר בבוקר במחשבים או רואה חשבון, הוא דייג !! על זה המאבק, על 5,000 משפחות דייגים שהם יותר מ 20 אלף נפשות (נשים וילדים) . לא חשבו עלינו , אותנו אפשר לזרוק לים את מי בעלי הדייג מעניין” אמרה.נור אשת דייג שנכחה בהפגנה.

גיל ססובר יו”ר איגוד הדייגים בישראל :”החליטו למנוע מכ- 5,000 משפחות את המשך ההשתכרות בכבוד ללא מתן פיצוי בניגוד לעמדה המקצועית של אגף הדיג. הקריבו את הדייגים בשביל חברו הגז, כפי שהראו בתחקיר הצינור וכפי שהזהירו גורמי מקצוע במשרד עצמו. בזמן שלנו אסור לעבוד במצרים, עזה לבנון וסוריה ממשיכים לעבוד כרגיל. זה נורא. אנחנו רואים כאן את הדגים ויום אחרי קונים אותם ממקום אחר. נהיינו שמורת טבע בשביל השכנות שלנו שלא מבינות מה אנחנו עושים.

אין אף מדינה בעולם שעוצרים בה דיג מסורתי. את הדייג הזה מחבקים בכול העולם ורק אצלנו מחסלים. בחודש שעבר אמרו באגף הדיג שיפרסמו בתחילת החודש את התנאים לפיצויים אבל כמו בכל שנה לא קבלנו כלום. אפילו לאסירים יש זוכויות. הם יודעים מתי יש בקורים, טלויזיה. ארוחות. אנחנו יותר גרועים בשביל משרד החקלאות. אותנו הורגים ואפילו לא טורחים להגיד לנו אם יהיו פיצויים, מתי, כמה ומי יקבל. אנחנו לא מצליחים להבין את המדיניות הרעה הזאת. זאת התעללות שלא התחילה היום. זאת מדינות מתמשכת של חיסול הדיג בישראל, ואנחנו לא נסכים לזה. אנחנו נלחם על הסוף!.אנחנו נחסום כל שבוע כביש מרכזי אחר במדינה ונמנע מאזרחים להגיע לעבודה כל זמן שמונעים מהדייגים לעבוד בתחום עיסוקם. אנחנו דורשים משר החקלאות לשבת איתנו ולהבין כיצד גורמים בעלי עניין השפיעו על קודמו בתפקיד לקבל החלטה נוראית לעשרות אלפי אזרחים שקיומם תלוי בפרנסת הבעל מדייג. לציבור בישראל מגיעים דגים טריים מהים שלנו, כמו בכל מדינה שוכנת ים אחרת. הדיג הוא ענף מכובד בכל העולם, רק אצלנו הקריבו אותו וכולם יודעים בשבל מה. לא צריך להיות גאון”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן