Bקצרה עם שלום שטיינברג

שלום שטיינברג, בן 38 מתגורר בשכונת הדר, גדל במאה שערים בירושלים לצד עשרה אחים ואחיות. הוא בא ממשפחה ליטאית שורשית אבל 'צ'אלמערית' על כל המשתמע. כילד למד אצל ה'נטורי קרתא' ובשנות הנעורים ב'ישיבת המתמידים' אחרי החתונה התגורר בביתר, שנים לאחר מכן עבר לחיפה.  ייסד וניהל את משרד הפרסום 'מותגים', מחזיק בתואר ראשון במדעי הרוח, הוא שמאי מקרקעין מוסמך, וכיום הבעלים ומנהל את 'הכוורת'.

המקום האהוב עליי בחיפה?

המרפסת בביתי המשקיף על החוף.

 

אם לא הייתי גר בחיפה הייתי גר ב…?

ירושלים, ברור. אין כמו ירושלים.

 

בן אדם שאני מעריך

יש יהודי בירושלים שהיה הר”מ שלי בישיבה גדולה בשם רבי משה מינצברג, הוא איש משכמו ומעלה בכל היבט שהוא.

 

משהו שלא יודעים עליי

כתבתי עיתון באידיש ומכרתי עשרות עותקים מידי שבוע בגיל 11-12.

 

דמות חיפאית שאני מעריך

בחיפה אני מעריך את ד”ר אריה ולדמן ובנו אשר, אנשים מלאי חכמה וטוב לב. טובים לשמיים ולבריות.

ככלל אני מעריך ואוהב את כל החיפאים, אנשים טובים ומתוקים.

 

מתגורר בחיפה מזה

אוטוטו 13 שנים.

 

הגעתי לחיפה

חיפשתי מקום שמתאים להשקעות נדל”ן ויש קהילה חרדית מפותחת, יעקב קינד (גם יהודי מיוחד במינו) הזמין אותי להתארח אצלו בשבת וכל השאר קרה לבד.

 

הייתי משנה בחיפה את

וואוו… לא חסר… אבל בראש וראשונה, אני רוצה לראות שיפוץ של כל חזיתות המבנים בהדר, ובניית ככרות מושקעות כמו בכל עיר אחרת בארץ.

 

לעולם לא הייתי משנה בחיפה את

האנשים והחיים ביחד.

 

חסר לי בעיר

אקשן… כל חיי הנעורים היו באזורים מלאי אקשן, וכאן רגוע מאוד… אולי מידי…

 

בשבת אני מתפלל בבית כנסת

מעל בית האופים בארלוזורוב, קהילה ליטאית צעירה של אנשים טובים ונעימים עם אווירה חברותית. הקהילה קמה במקור כ’קפסולה’ לימים נוראים בקורונה והתברר שהאנשים התחברו והפכו לקהילה.

 

איפה ילדי מתחנכים

במוסדות ליטאיים רגילים, הם מאוד מרוצים ב”ה – כל אחד במקומו.

 

מה השאלה שכל הזמן שואלים אותך?

למה אתה נשאר בחיפה, בשכונה שנראית כמו חורבות עזה…

 

אם אשב לשיחה עם ראש העיר אגיד לה ש…

אני מודה לה על שינוי היחס לחרדים מקצה לקצה, והעניין הכי חשוב לטיפול הוא שיפוץ ככרות וחזיתות, במיוחד בשכונת הדר. הם משנים את כל פני חזות העיר, העלות מינורית ביחס לתועלת העצומה מכל בחינה שהיא.. ושלמרות שמדובר במבנים פרטיים, יש מקום לעירייה לממן את זה, גם הארנונה שלנו הרי מכסף פרטי.

 

מאיפה בא הרעיון לפתוח את ה’כוורת’?

התחלתי כיועץ משכנתאות פרטי שעבד יום ולילה, הביקושים הלכו וגדלו, והלקוחות כולם היו מרוצים ב”ה. לאט לאט נוספו עוד ועוד עובדים מעומס יתר. כאשר נוכחתי שהלקוחות מתייעצים איתנו באופן קבוע: איזה אדריכל לקחת? האם אפשר להוציא היתר? איזה קבלן שיפוצים לקחת? איזה מתווך לקחת?… החלטתי שכדי שארגיש רגוע שההמלצות שלי אכן יוכיחו את עצמם, כדאי שאכניס את האנשים הטובים ביותר בכל תחום תחת מקום אחד, הם יעבדו בסנכרון מלא ויוכלו לתת פתרון מלא לכל אדם שנמצא בצומת דרכים שבו הוא קונה, מוכר או בונה נכס.

 

כמה פגעה בך השריפה במשרדי הכוורת לפני חודשיים?

עד לרגע זה אני לא יודע עדיין כי העניינים מול הביטוח עוד לא הוסדרו במלואם. אבל קיבלתי הרבה עזרה והתמסרות מהצוות הנהדר שלי, וגם הרבה תמיכה וסימפתיה מכלל תושבי העיר. מאוד התרגשתי מזה. כידוע מהר מאוד החזרנו את פעילות המשרד במלואה וב”ה רואים סייעתא דשמיא.

 

מחירי הדיור מזנקים בשנה האחרונה, כאיש מקצוע מה אתה אומר לעשות?

אני לא רואה באופק בשנים הקרובות ירידות מחירים, ולכן ההמלצה המתבקשת היא לא לדחות את קניית הדירה, יפה שעה אחת קודם. בעיקר ממליץ לכלל הזוגות הצעירים – החרדים לעבור לפריפריה, להגיע אלינו לחיפה וליהנות גם מקהילה תוססת ואיכותית וגם מדירות זולות יחסית.

 

בימים האחרונים העלה נגיד הבנק את הריבית, המשמעות היא ישירה למשכנתאות שלנו, יש מה להרגיע את הציבור?

ראשית, אולי, יש סיכוי מסויים, שזה ימתן את עליית מחירי הנדל”ן, ואם כך יהיה איזשהו פיצוי עקיף על הפגיעה בריביות. ובעיקר, כל מי שהולך לייעוץ מקצועי לגבי המשכנתא, במיוחד בתקופה כזו, יכול למתן את הפגיעה משמעותית.

 

אם היו נותנים לך לקבל החלטה אחת בעת הזו בנושא כלכלי במדינה, מה היא הייתה?

להפסיק לפתור את בעיית יוקר המחיה באמצעות העלאת מיסים, מכסים, אגרות, קנסות וריביות. ובמקומם לפתור בעיות באמצעות שינוי תשתיות, הגדלת היצע ואספקה רחבה של צרכים. לדוגמא:  במקום העלאת מס רכישה, שחרור קרקעות. במקום העלאת ריבית, הפחתת בירוקרטיה לייבוא זול של מוצרים ממגוון מדינות. במקום קנסות על חניה, פשוט לספק מקומות חנייה וכך הלאה.

 

השיעורים התורניים שאתה מוסר, זה סוג של פיצוי או מטרה בפני עצמה?

שאלה משעשעת… קשה להשיב על זה בכנות מלאה. אני יכול להגיד שאני מאוד אוהב את התנ”ך מאז ומתמיד, סבא שלי חיבר כמה ספרים על בלשנות ודקדוקי מקרא בתנ”ך. השיעורים בתנ”ך מאפשרים לי ללמוד את התנ”ך לעומק כדי להכין את השיעורים, והרווח גם שלי וגם של משתתפי השיעורים. באופן כללי אני אוהב ללמוד כל דבר, על אחת כמה וכמה לימוד תורה ודברי חז”ל העמוקים ומאתגרים שאין סוף לרוחבם ועומקם.

 

איפה אתה בעוד עשור?

הנבואה ניתנה לשוטים. יש לי תשוקה גדולה לעשות, לבצע, להועיל ולהשפיע. פוליטיקה היא מקום ציני מידי וקשה מידי לאנשים רגישים כמוני, אז סביר להניח שארחיב את הפעילות בתחום הנדל”ן, אולי בניית פרוייקטים להרחבת יישוב הארץ. יש לי חלום לפתוח ולייסד ארגון חסד משמעותי. אולי יגיע יום גם לזה.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן