פקח עירייה מסיר את המודעות הבוקר. צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

“התקשרתי וסיפרתי שחילונים מדביקים ולא עשו כלום”

מודעות "צניעות" שנתלו בשכונות חילוניות קוממו את התושבים, הבוקר מתברר כי חרדי הבחין ברכב בו שני חילונים שמדביקים, התקשר למוקד העירוני אך דבר לא נעשה. "מקומם אותי שמאשימים את הקהילה שלי".

אהרן (שם בדוי) חרדי תושב חיפה, התקשר הלילה למוקד העירייה ודיווח על רכב ובו שני חילונים שמדביקים מודעות “צניעות” בשכונות החילוניות, אך הרגיש שמזלזלים בפנייתו.

הבוקר (רביעי) כאשר התעוררו התושבים וזעמו על המודעות, מיהרו בעירייה לשלוח פקחים ולהתלונן במשטרה.

בשיחה עם אהרן הוא מספר לאתר 970 את שאירע: “בשעה 2 בלילה הבחנתי ברכב קטן בצבע אפור שבו שני צעירים חילונים שרירניים, בעלי קסקט, לבושים בחולצות צמודות שחורות כשהם מדביקים מודעות גדולות על לוחות המודעות ועל מקומות נוספים שאינם מיועדים למודעות, ועליהן נכתב: “בגדים צרים וקצרים מחטיאים את הרבים ומקצרים את החיים”.

“התקשרתי למוקד העירוני, ודיווחתי על כך תוך שאני נותן את מספר הרכב. במוקד השיבו לי ששולחים ניידת. בחלוף למעלה מחצי שעה כשאני עדיין עוקב אחר אותו רכב, צלצלתי שוב אל המוקד העירוני, ושוב התלוננתי שהם מדביקים הדבקה פיראטית, ושיחברו אותי עם הניידת שהם שולחים כך שיידעו בזמן אמת היכן ניתן לתפוס אותם”.

“התשובה שקיבלתי הייתה שאין צורך והם שולחים ניידת. בשלב הזה החלטתי לשחרר ולהפסיק את המעקב אחריהם ונסעתי לביתי”.

הבוקר כשקמו תושבים בשכונות החילוניות של חיפה, הם נדהמו מההדבקה הפיראטית וחלקם אף כתבו פוסטים כועסים וזועמים, כשחלקם מפנים את כעסם על הציבור החרדי.

אהרן שראה חלק מהפוסטים רתח מזעם והחליט לפנות לאתר 970 ולספר את סיפורו. “אני שראיתי באופן אישי שלא מדובר בחרדים, לא יכול לעצור את כעסי, כשאני רואה שכך מזלזלים בי פעמיים. בפעם הראשונה כשלא עוצרים את זה כשאני פונה בזמן אמת, ובפעם השנייה כשאני רואה איך שמטיחים בי ובקהילה שאליה אני משתייך אשמת שווא, אז יידע הציבור החילוני בחיפה, אף חרדי מחיפה לא הדביק את המודעות האלו, וחבל שלא טיפלו בתלונה שלי בזמן אמת”.

הבוקר בעיריית חיפה שלחו פקחים בשיתוף מחלקת השילוט העירונית כדי להסיר את המודעות שנתלו באופן פירטי ובניגוד לחוק, ובמקביל העירייה הגישה תלונה למשטרה.

מעיריית חיפה נמסר: “אנו מודים על הפנייה בעקבותיה נשלחה ניידת האכיפה העירונית למקום. בתוך כך, הסירה העירייה במהלך הבוקר את המודעות ותלונה נמסרה למשטרה אשר חוקרת את הנושא”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן