צילום: דוברות כב"ה חיפה

כנס בנושא שריפות ענק נערך בתחנת כבאות בעיר

כנס מיוחד להתמודדות במצבי שריפה גדולים נערך בתחנת כיבוי והצלה של חיפה, בו לקחו חלק אנשי משטרה ומערך הביטחון של הרשויות המקומיות שבסביבה.

כנס מיוחד להתמודדות במצבי שריפה גדולים נערך בתחנת כיבוי והצלה של חיפה, כשמפקד תחנת חיפה טפסר משנה יצחק סויסה את השותפים לדרך ממשטרת ישראל ונציגי השלטון המקומי בעיריות חיפה, עוספיה ונשר לכנס המדובר שעסק בין היתר גם בשינויי האקלים והמענה המבצעי לשריפות יער וחורש במרחב.

במהלך הכנס למדו המוזמנים על הסכנות הרבות משריפת ענק באזורנו, כשאת הכנס פתח מפקד מחוז חוף בכבאות והצלה טפסר חזי לוי שפרט את הסכנות משריפות ענק במחוז, דיבר על חשיבות שיתוף הפעולה של כבאות והצלה, משטרת ישראל והרשויות במרחב בעת שריפות ענק בשטחי המחוז.

בהרצאתו, מפקד התחנה טפסר משנה יצחק סויסה פרס בפני האורחים את תפיסת ההפעלה של כבאות והצלה בשגרה ובחירום, התעצמות המערך בכוח אדם, טכנולוגיה ואמצעים וסוגי תגובה שונים לארועים הרבים בהם לוחמי האש נוטלים חלק.

בהמשך הכנס עלה רס”ל אסף נגרין ממדור הגנה מאש בתחנת חיפה. הוא הציג את פקודת השכונות הכלואות שאותה כתב ובה הסכנות אותן צופים בכבאות והצלה לתושבי שכונות אלו בעת התפשטות שריפת ענק כשהמטרה העיקרית היא הצלת חיי בני אדם לכודים שמנסים לברוח מהאש.

לאחר מכן דיבר סגן טפסר ד’ר שי לוי, ראש ענף איסוף ומחקר בכבאות והצלה ומומחה לשינוי אקלים בעולם, כשהוא מספר לנוכחים על שינוי באקלים שמחמיר את משטר השריפות בעולם בכלל ובאגן הים התיכון בפרט, סיפר לנציגי השלטון את תפיסת כבאות והצלה בנושא העיר חיפה: “חיפה הינה העיר המאויימת ביותר בישראל משריפות וזאת בשל שילוב של צמחייה דליקה, טופוגרפיה תלולה ותנאי מזג אוויר צפויים.” לאחר שהדגיש את הסכנות סיפר ד’ר לוי על הציפיות של כבאות והצלה מהרשות המקומית לעשייה עתידית למען מניעת הסכנה: “ישנה חשיבות רבה להערך לפני שריפה על ידי הקטנת דליקות השטחים הפתוחים, הסרת צמחייה, הרחקת פסולת דליקה ממבנים ושכונות ופעולות נוספות אשר יצמצמו את הסיכון משריפות.”

מפקדי תחנות המשטרה בערים נשר וטירת כרמל התייחסו לתפקיד המשטרה בפיקוד ושליטה על ארועי שריפות ענק תוך שיתוף פעולה חשוב ומתמשך עם כלל הגורמים המקצועיים.

בסוף היום סיכם מפקד תחנת כבאות והצלה בחיפה את הכנס החשוב וסיפר כי כבר כעת מתבצעת עבודה של ועדה חשובה ברשותה של ראש עיריית חיפה ד’ר עינת קליש רותם ומנהל המחוז במשרד הפנים מר פאיז חנא בנושא השכונות הכלואות בחיפה.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן