הובלות תכולת בית של אחד מחסידי גור. תמונת ארכיון. צילום: 970

נמשכת הנטישה של חסידי גור – עשרות משפחות עוזבות את חיפה

אחרי שנתיים שבהן עזבו את חיפה, בחודש הקרוב צפויות עשרות משפחות מחסידות גור לעזוב את העיר. סדרי הגודל של הרישומים מדברים על 40, אך הערכה שהמספר יהיה גבוה יותר.

כ-190 משפחות הנמנות על חסידות גור נותרו בעיר חיפה, לאחר שנתיים שבהן עזבו משפחות רבות, וכעת אנו מפרסמים כי עשרות משפחות צפויות לעזוב במהלך חודש אב את העיר חיפה.

על פי המידע שהגיע לאתר לדעת מדובר בסדר גודל שבין 30 ל-40 משפחות, כאשר יש מי בחסידות שסבורים כי המספר יהיה גבוה בהרבה, ואף יכול להגיע לכדי 60-70 משפחות.

על פי גורם בקהילת גור – חיפה, בקהילתם נותרו עד כה 193 משפחות לאחר שנתיים שבהן עזבו מאות משפחות את העיר, ונדמה כי הנטישה הקרובה, עשויה להכריע את המשך עתידה של קהילת חסידי גור בעיר.

עיקר המשפחות שמתכוונות לעזוב בחודש הקרוב את העיר, אלו משפחות עם ילדים ובשל הרצון שלא לפגוע במסגרת החינוכית שבה לומדים, החליטו לעשות את המהלך בסוף שנה. לצד משפחות אלו, יש גם משפחות נוספות שעזבו לאורך השנה, אולם כאמור המאסה העיקרית צפויה להתרחש בחודש הקרוב.

חסיד גור המתגורר בשכונת הדר וששוחח עם אתר 970 אמר כי למרות שלא חשב לעזוב את חיפה בשנה הקרובה, כעת הוא שוקל את צעדיו שוב. “אתה רואה עשרות משפחות עוזבות, ואתה מבין מה המשמעות עבור הילדים במוסדות. זה ברור שהצעד האחרון יהיה שגם אנחנו נעזוב כאן, אז למה לחכות עוד שנה?”.

מתברר כי מחשבה זו היא שהביאה למספר הגדול של מספר המשפחות שמתכננות לעזוב את העיר בחודש הקרוב, כאשר על פי רישומים עולה כי מדובר ב-32 משפחות שכבר הצהירו כי הן עוזבות, ולצידן יש 12 משפחות נוספות שעשו צעד נוסף בדרך לעזיבת העיר, ובאחרונה אותן משפחות רכשו דירות מחוץ לחיפה, בערים שבהן יש ריכוז של קהילת גור.

בגור-חיפה, יש מי שטוענים כי מספר המשפחות שתעזובנה את העיר בחודשים הקרובים, עשוי להיות הרבה מעבר ל-40, ויגיעו ל-70 משפחות, וזאת בשל אפקט הדומינו.

השפעה ישירה מנטישת חסידי גור את חיפה, ניתן להרגיש במוסדות הלימוד, וכפי שפרסמנו אמש, על כך ש-90 בנות ליטאיות עם 3 כיתות א’, יחלו את שנת הלימודים הבאה בבית ספר ‘בית יעקב – גור’ בחליסה, זאת לאחר שכיתות נותרו ריקות ובגור חיפה, נותרו מספר זעום של בנות שעולות לכיתה א’ בשנה הבאה.

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן