ספינה. תמונת אילוסטרציה. צילום: לדעת

ספינה שתפקח על תקריות זיהום ים תושק השבוע בחיפה

המשרד להגנת הסביבה ישיק השבוע ספינה חדשה בשם  "סביבה 4", שמיועדת למטרות פיקוח, שליטה ופיקוד על תקריות זיהום ים. הספינה תושק במעגן חיפה ומטרתה תיהיה לפקח ולהגיע במהירות לזיהוי של זיהום גם בעומק הים. 

המשרד להגנת הסביבה משיק את הספינה “סביבה 4”, כלי השיט החדש של היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה שמיועד למטרות פיקוח, שליטה ופיקוד של תקריות זיהום ים.

טקס ההשקה יערך במעגן שביט בחיפה, במעמד השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, מנכ”לית המשרד, גלית כהן, סמנכ”ל בכיר לפיקוח ואכיפה, יצחק (בנדה) בן דוד ומנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, רני עמיר וגורמי המקצוע.

הספינה החדשה תוצב בנמל חיפה ותופעל על ידי תחנת חיפה של היחידה הימית של המשרד לפיקוח שוטף על מתקנים בים ואוניות, לרבות יכולת הגעה מהירה לזיהוי בים העמוק. “סביבה 4” תופעל גם למתן סיוע במסגרת ההסכם התת-אזורי שנחתם בין ישראל, קפריסין ויוון, למוכנות ולשיתוף פעולה בעת אירוע זיהום ים בשמן.

“סביבה 4” היא ספינה בעלת מאפיינים טכניים ייחודיים שמאפשרים לה מהירות הגעה, יכולת שהיה ושרידות במצבי ים עד 3 מטר גובה גלים, לצד מכשור ואמצעי תקשורת לניהול כוחות בים בשגרת פיקוח ובעת תקרית זיהום ים. הספינה, שנבנתה במספנת SAFE בארה”ב, נרכשה בתקציב הקרן למניעת זיהום ים ובסיוע של חיל הים ומשרד הביטחון.

מרחבי האתר
מחוץ לחיפה

נתניהו בנושא צווי מעצר: שערורייה בקנה מידה היסטורי

ראש הממשלה נתניהו יוצא נגד האפשרות שבית הדין בהאג יוציא צווי מעצר נגדו ונגד ראשי המדינה, ואומר כי מדובר בשערורייה בקנה מידה היסטורי. “זאת תהיה הפעם הראשונה שמאשימים בפשעי מלחמה מדינה דמוקרטית, שנלחמת על חייה לפי כל כללי הדין הבינלאומי”.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן