Bקצרה עם יוסי שפר

יוסי שפר, בן 29  אב ל-2 תושב שכונת הדר, נולד וגדל בשכונת רמות פולין בירושלים, למד בישיבות קרלין ומשמש כגבאי בית הכנסת קרלין בחיפה. בעל כליה אחת לאחר שחלה והבריא ממחלת כליות נדירה. למחייתו משמש כאינסטלטור.

המקום האהוב עליי בחיפה?

בית הכנסת קרלין סטולין ברחוב יוסף. מבחינת חסידי קרלין זה אחד המקומות המיוחדים לחסידות. האדמו”ר הקודם מקרלין – הסבא של האדמו”ר הנוכחי, כשהוא הגיע אחרי השואה לארץ, כאן הוא השתקע אחרי שהקדישו לו קומה של בית כנסת וקומת מגורים ברחוב יוסף. מכאן בהדר התנהלה כל חסידות  קרלין אחרי השואה, ומכאן גם שוקמה החסידות. בקרלין זה מקובל עד היום כבית הכנסת של הרבי ז”ל.

אם לא הייתי גר בחיפה הייתי גר ב…

בגבעת זאב ליד האדמו”ר שליט”א.

בן אדם שאני מעריך

האדמו”ר מקרלין, הרב’ה שלי שמנחה את כל חסידיו ויודע לתת יחס לכל אחד כמו אב לבן. אצלי ראיתי זאת במוחש. כל מה שהייתי צריך עד כה, נעזרתי בו וראיתי עד כמה הוא צודק בדבריו.

דמות חיפאית שאני מעריך

סבא שלי אשתי, הרב יצחק צבי אייזנר. יש לו מסירות אין קץ ללימוד תורה. אחד הדברים הבולטים בזה, אלו הנסיעות שלו לשיעורים בעכו, הוא אדם שמקדיש כל כולו ללימוד תורה.

אני גר בחיפה מזה

8 שנים

למה דווקא חיפה

כמו רבים וטובים, גם אני באתי לעיר בגלל אשתי שהיא חיפאית.

 

הייתי משנה בחיפה את…

הייתי משנה את כל מתן דו”חות החניה בעיר, אבל בעיקר באזור החרדי בהדר. אניי מרגיש לפעמים כאילו מחפשים רק לתת דו”ח. לכל גלוי וידוע שיש כאן מצוקת חניה, אבל העירייה במקום לתת פתרון, היא נותנת דו”חות. רוצה דוגמא? למשל, תחנת האוטובוס מול ‘נתיב החסד’, תופסים שם כל כך הרבה חניות במקום נצרך, ולא מעט פעמים מי שמחנה שם חוטף.

 

לעולם לא הייתי משנה בחיפה את..

הפשטות של האנשים. ב”ה כאן בעיר אין את התחרות שמוכרת בערים חרדיות אחרות, כמו למשל שמשוויצים לי יש רכב יקר יותר או דירה מפוארת יותר. ב”ה יש כאן רוגע אצל האנשים, שכל כך היה חסר לי ממקום מגוריי הקודם בירושלים.

חסר לי בעיר

בריכת שחיה לשומרי תורה ומצוות.

בשבת אני מתפלל בבית כנסת

קרלין סטולין ברחוב יוסף

 

מה השאלה שכל הזמן שואלים אותי

למה אני לא מתמודד למועצת העיר. יוצא שאני נמצא אצל הרבה אנשים במסגרת עבודתי, ותמיד מתחילים לדבר ומגיעים למצב בעיר. אני מחווה את דעתי ואז באה השאלה למה אני לא מתמודד מועצה. הדבר אגב שאני הכי שומע זה שאנשים רוצים פתרון לארנונה ופתרון לחניה.

אם אשב לשיחה עם ראש העיר אגיד לה ש…

שתתן יחס יותר טוב למגזר החרדי לא רק בדיבורים אלא גם במעשים, ושתדאג שיהיה קל יותר בפרוצדורה ובבירוקרטיה לזכאים לקבל הנחה בארנונה.

מה לא יודעים עליי

שאני תולה בהרבה מקומות ברכת ‘אשר יצר’, ומניח ספל לנטילת ידיים ביציאה מהשירותים. זה התחיל כשהייתי מאושפז בבית חולים וזה לא היה, זה מאוד הפריע לי, דיברתי עם הרב הבר ז”ל, ומצא חן בעיניו הרעיון ומשם התחלתי להפיץ את זה.

הזכרת את הרב הבר ז”ל, מה הקשר שלכם?

את הרב הבר הכרתי כשחליתי בכליות. הסתבכתי עם מחלת כליות נדירה, ומאדם צעיר ובריא לחלוטין, לפתע מצאתי את עצמי עם בעיה רצינית, של מחלת כליות נדירה.

וכשאתה מגלה את המחלה הנדירה מה קורה אז?

הרבה חוסר וודאות, אני שוכב ברמב”ם ומוצא את עצמי מרים טלפון לרב’ה שלי, והוא אומר לי תתקשר לרב פירר. אמרתי לרב’ה אבל הוא לא יענה, והרב’ה התעקש אז התקשרתי, והרב פירר אכן ענה, סיפרתי לו את מצבי והוא הדריך אותי מה לעשות והמליץ על מנתח שיעשה את הניתוח. אלא שאז הניתוח עצמו ארך שעות ארוכות לאחר סיבוך שהיה תוך כדי.

נס?

בטיפול האחרון הרופא אמר לי את המילים הבאות: “מישהו למעלה אוהב אותך”, זה היה אחרי שהוא ראה אותו לאורך כל הדרך ורק אז אמר לי את המשפט הזה. היום ב”ה אני בריא ומתפקד עם כליה אחת.

אפרופו נס, גם לפרי בטן זכית אחרי הרבה שנים.

נכון, חיכיתי עם רעייתי במשך שנים לילדים. ואז שנה אחת בפורים חברים שלי החליטו שאני מגיע איתם לרב’ה. זה זמן שבו האדמו”ר נותן ‘כוס של ישועה’, והם החליטו שהשנה לא מוותר ולוקחים אותי בכל מחיר ל’כוס של ישועה’. הרב’ה קרא לי, וב”ה שנה אחרי נולדה בתי הראשונה.

קירובים מיוחדים לאדמו”ר?

כן. ב”ה זכיתי שהאדמו”ר שליט”א ביקש ממני שאני אנסה לשקם את בית הכנסת של קרלין כאן בהדר. זה היה לפני חמש שנים ומאז אני מתמיד בזה. מידי שבת יש קידוש וסעודה שלישית, וב”ה יש תוצאות בשטח.

ממה אתה מתפרנס היום?

שירותי אינסטלציה והתקנת דודי שמש.

איך הגעת לזה?

סיפור מעניין. אני עבדתי כאיש תחזוקה בבית ספר של גור, באחד הימים הייתה סתימה בצנרת והגיע אינסטלטור. ראיתי אותו עובד קשה והצעתי לו את עזרתי. מפה לשם חברתי אליו והתחלתי לצאת איתו לעבודות שונות, אחרי שנים שראיתי שאני יודע את המקצוע היטב החלטתי לצאת לדרך עצמאית, כמובן שנותרנו חברים טובים. באחרונה התחלתי להתקין גם דודי שמש, לאחר שהפכתי להיות מתקין מורשה של כרומגן.

יש לך כללים של עשה ואל תעשה בעבודה?

כן. אחד הדברים שאני עומד עליהם, זה לא לקחת יותר כסף בימי שישי או במוצאי שבת. קורה שאדם מתפוצץ לו צנרת או משהו חרום בערב שבת והוא חייב את עזרתי, אני לא חושב שנכון שאעשה עליו קופה בגלל המצוקה שלו. מבחינתי התעריך הוא אחיד ואני נותן מחירים הוגנים. יוצא לי להיות לא מעט בבתים של אנ”ש, ואני רואה את המצוקה הכלכלית. אני יודע שהתיקון הזה יכול לבוא על חשבון טיטולים, אז כמובן שזה משהו שעומד לנגד עייני.

מקבל תגובות על חרדי שהוא אינסטלטור?

לא, אבל אני כן רוצה לקחת את זה לצד השני. אני תמיד אומר לקליינטים שלי, שיקחו אנשי מקצוע מאנ”ש. תנו פרנסה לאנשי שלומנו, זה הולך בסוף למשפחה ברוכת ילדים, למשפחה עם ילדים שלומדים תורה

 

אם בעזרה במצוקה עסקינן, אתה גם מתנדב ומעניק עזרה ראשונה רפואית, מאיפה זה בא?

אני מתנדב בארגון ‘הצלה כרמל’, ההתנדבות שלי החלה לאחר מקרה שעברתי עם חבר שלי בעבר כשהיינו בחורים. נסענו על אופניים והוא נפל מגובה של חמישה מטרים, הוא נפצע ואני התקשרתי למד”א, לא ידעתי מימיני ומשמאלי, ולא היה לי מושג איך לעזור לו, ובינתיים הוא איבד הרבה דם. אחרי שהגיע אמבולנס, הבטחתי לעצמי שאחרי החותנה אני מתנדב לאחד מארגוני ההצלה שנמצאים תחת פיקוח הלכתי. כשהתחתנתי והגעתי לחיפה, אז פתחתי יחד עם ר’ אברהם מליק ז”ל את הקורס הראשון של ‘הצלה גוש דן’ וכך החל ‘הצלה כרמל’. את החלום שלי הגשמתי ומשם הותרתי את המשך הפיתוח לשימי גלבר שעושה עבודת קודש. היום הארגון מונה 60 מתנדבים כאן בחיפה.

 

אסוציאציות

קרלין סטולין

מקושר בלב ונפש

האדמו”ר מקרלין

אישיות מרוממת, כמו אבא.

חיפה החרדית

אין עליה בעולם

אינסטלציה

התחום האהוב עליי

עזרה ראשונה

הצלה כרמל

שבת 

נפשי חולת אהבתך

ירושלים

עיר ילדותי

כליות

הקב”ה ברא שתיים, כדי שאחת יוכלו לתרום.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן