החל הליך מימוש חיבור ה’שכונות הכלואות’ בהם – רמת ויז’ניץ

ראש העיר ד"ר עינת קליש הכריזה אתמול (שלישי) על התנעתו של תהליך לחיבור 'השכונות הכלואות' בחיפה, ובכללם גם רמת ויז'ניץ.

ראש העיר ד”ר עינת קליש הכריזה אתמול (שלישי) על התנעתו של תהליך לחיבור ‘השכונות הכלואות’ בחיפה, ובכללם גם רמת ויז’ניץ.

בהודעה שכתבה ציינה קליש, כי זהו אחד הרגעים המשמעותיים עבורה, שכן מאז כניסתה לתפקיד היא עוסקת בחיפוש לפתרון השכונות הכלואות, ולאחר שדלתות רבות נטרקו בפניה ומאמצים שעשתה לא הניבו פרי, הנה כעת בניגוד לכל הסיכויים, התוכנית מתחילה לזוז ולהתממש.

קליש ציינה כי אמנם מדובר בהליך שימשך שנים לחיבור כל אותן ‘שכונות כלואות’, אולם אפשר לומר כי הרכבת יצאה מהתחנה.

נושא ‘השכונות הכלואות’ עלה לא מעט פעמים בשלוש השנים האחרונות ע”י ראש העיר, כאשר מדובר במספר שכונות בחיפה שיש אליהן דרך כניסה אחת בלבד, מה שיכול להוות אסון במקרה חרום.

לדברי ראש העיר “חיפה היא עיר מועדת לאסונות בשל שריפות (צמחיה עשירה בכרמל בסמיכות לשכונות מגורים), מלחמות (חיפה העיר המאוימת בארץ) ורעידות אדמה (מיקום העיר על שבר יגור), וברקע ישנן כמעט עשר שכונות כלואות, כך שבאירוע חרום יהיה קשה לצאת מהן ולהימלט. “בשריפה הגדולה, כוחות הבטחון נאלצו לתמרן בין הצורך להכניס כבאיות לבין הרצון לאפשר לתושבים לברוח – וזו דילמה שאסור שתקרה”.

המהלך שהגתה ראש העיר הוא לבצע סלילת שני נתיבים שיוצאים מהשכונות המדוברות, כאשר גם אם מדובר בשבילים מפותלים ואיטיים, עדיין הם נותנים מענה, ומנגד לא פוגעים בטבע, משחררים עומסים של רכבים המבקשים לצאת מהשכונות בשעות עומסים, ויתרונות נוספים.

לדברי ראש העיר קליש, מה שגרם לשינוי המבורך, היו ביקורים בעיר של גורמי הביטחון ובהם הרמטכ”ל במהלך תקופת הקורונה, אז ביקשה לרתום אותם למהלך, ואלו העלו רעיונות שונים שהביאו לבסוף גם את משרד הפנים להכנס לעומק העניין ולהיות גורם מוביל.

בהחלטה משותפת הוחלט על תוכנית שתחבר את השכונות, כאשר איזו שכונה תיהיה ראשונה, זה דבר שיקבע על תעדוף של קריטריונים שונים כמו גודל הסכנה שיש כיום, מספר התושבים שבשכונה, אפשרויות המילוט ויכולת הכנסת כוחות הצלה במקרה חרום.

עם קבלת ההחלטה אמרה ראש העיר ד”ר עינת קליש, כי “אני לא מוכנה שהעיר חיפה תככב בעוד דו”ח מבקר המדינה, חלילה, אחרי האסון הבא. ולכן, יחד עם משרד הפנים החלטתי, שהראשונה להכניס את היד לכיס תהייה עיריית חיפה. גם כאן ישנו שינוי עמוק בתפיסה: לא נחכה שהממשלה תציל אותנו, כי היא לא”. “לצערי כל הגורמים בירושלים ישנים טוב בלילה למרות הבעיה החמורה הזו. עיריית חיפה הפגינה רצינות יותר מכל משרד ממשלתי; בהמשך יגיע תור משרדי הממשלה הרלוונטיים גם כן”.

יצויין כי בין השכונות שנמצאות במהלך המדובר, גם שכונת ‘רמת ויז’ניץ’, שכיום יש אליה כביש אחד בלבד, דבר שבא לידי ביטוי גם בעומסי תנועה בשעות ובימים מסויימים במהלך השבוע.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן