צפו: האם הירי לעבר רמת ויז’ניץ הוא ניסיון פיגוע?

פרטים חדשים סביב הירי שבוצע לעבר רמת ויז'ניץ בערב שבת, מעלה שאלות האם מדובר בניסיון פיגוע על רקע לאומני. צפו בתיעוד מהנזק שנגרם לבית ומהנס הגדול שהתרחש.

הירי שבוצע לעבר רמת ויז’ניץ בערב שבת, הוא לא עוד ירי וכדור תועה, אלא ככל הנראה ירי שכוון מלכתחילה לעבר השכונה, ואולי אף לעבר תושב שישב במרפסת.

מפרטים שהגיעו לאתר 970, עולה כי הירי בוצע בשעה 17:30 בדיוק, והוא בוצע מפאתי שכונת חליסה. אחד השכנים לבית שנפגע סיפר לאתר 970: “ישבתי בערב שבת במרפסת, כשאני מתבונן לעבר ההר שבין חליסה ושכונת נווה שאנן. ראיתי שם ערבי שהסתובב בין השיחים ולפתע שמעתי שלוש יריות, וראיתי את העיזים שהיו במרחק לא רב משם כשהם נמלטים ובורחים”.

הירי המדובר הוא זה שהביא לפגיעה המדוברת ושבנס נגמרה ללא נפגעים. הערב (מוצש”ק) כשביקרנו בדירה שנפגעה, מתגלה גודל הנס.

כפי שניתן לראות מהצילומים המתפרסמים כאן, הקליע פגע בתריס, חדר את החלון וניפץ אותו והמשיך בקו ישיר אל ארון הספרים. כתוצאה מהעוצמה של הפגיעה הוא עף בתוך הסלון ופגע באחת המרצפות ויצר שם שני חורים קטנים. עוצמת הפגיעה יכולה ללמד מה חלילה היה יכול לקרות.

א, שביתו נפגע סיפר לאתר 970 כי גודל הנס הוא עוצמתי. הוא סיפר כי בתו הקטנה עמדה במרחק של 10 ס”מ מפגיעת הקליע והוא לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם הקליע היה זז במקצת.

התושבים והשכנים בסערט ויז’ניץ משוכנעים כי מדובר בניסיון פיגוע. “זו לא חתונה כמו פעם קודמת שאמרו זה כדור תועה. הפעם ישב יהודי חרדי במרפסת שמעל לבית וזה היה מכוון כלפיו. זה היה ירי מכוון וראוי שהמשטרה תערב את השב”כ ותתייחס לזה כאירוע לאומני לכל דבר ועניין, אומר אחד מדיירי הבנין שנפגע.

מהמשטרה לא נמסרה תגובה עד למועד פרסום הידיעה.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן