צילום: דוברות כב"ה חיפה

בשל השריפה הפעוטות לא ישובו לפחות כחודש למעון שנשרף

הורי הפעוטות מהמעון ברחוב גאולה, קיבלו הערב (רביעי) הודעה כי בחודש הקרוב לא ניתן יהיה לשוב למעון שנשרף. שעות אחרי, מתגלה גודל הנס.

זה קרה סביב השעה עשר. החשמל במעון שברחוב גאולה קפץ, והדבר הביא את אחת הגננות לבדוק את ארון החשמל. משפתחה את הארון היא גילתה אש ועשן ומיהרה לכבות באמצעות מטף.

במקביל הזעיקה את הגננות הנוספות שהחלו מיידית בפינוי הפעוטות, אולם אז הוברר כי גיצים שהיו בארון חשמל המשיכו את הבעירה. הדבר הביא להזעקת כוחות ההצלה והכיבוי, ובמקביל החלו לבקש עזרה מאנשים בחוץ וכן מהמלמדים שבת”ת ‘זכרון מאיר’, כדי לעזור בפינוי פעוטות שעדיין לא הולכים, כאשר היה מדובר בשלוש קבוצות שמונות כ-60 פעוטות.

במקביל לפינוי כל הפעוטות, החלו להגיע כוחות הכיבוי שביצעו סריקות כדי לוודא שלא נותר כל ילד מאחור. רק שעות לאחר סיום פעולות הכיבוי והחילוץ, הוברר עד כמה הנזק גדול, שכן בשל פליטות חמצן ושיקום למערכת החשמל והציוד, לא ניתן יהיה לשוב בתקופה הקרובה אל המעון.

בהודעה שקיבלו ההורים הערב (רביעי) נכתב: “עודנו מלאי תודה ושבח לבורא עולם על סיום האירוע ללא כל נפגעים ב”ה. ברוך הוא וברוכים כל מלאכיו הטובים שפעלו יחד עם צוות המעון, אשר ניהל את הפינוי במסירות ובאחריות רבה. אין מילים בפינו להודות ולהוקיר”.

עוד נכתב: “לאורך כל היום בוצעה במעון בקרת נזקים מקיפה על ידי אנשי מקצוע וצוותי בטיחות, במטרה להשיבו לפעילות בהקדם. לאור המלצותיהם והנחיותיהם מתברר, כי מלבד השיקום הפיזי הנדרש למערכות החשמל, התקרות וחלקי ציוד נוספים, הרי שבטיחות הילדים המקסימלית דורשת שיקום הוליסטי נרחב, לאור החשש כי הדליקה ואמצעי הכיבוי השאירו חלילה פליטות חמצן שאינן בריאות”.

“על אף כי מדובר בחשש רחוק יחסית אשר בדרך כלל אינו דורש התייחסות, אף לא במקרי דליקות, בכל זאת עלינו להבטיח ככל שניתן את בטיחות ילדיכם-ילדינו, ולא לקחת שום סיכון בנושא, ולו הקטן ביותר. עבודות השיקום, הניקוי והטיהור המוחלט של חלל המעון וכלל הציוד במתחם, מוערכות בפעילות אינטנסיבית של כחודש ימים, והן ייעשו על ידי מיטב אנשי המקצוע, ללא שום פשרות בנוגע ליקר לנו מכל”.

לסיום נכתב: “אנו עמלים בשעות אלו על מציאת פתרונות חלופיים לתקופת השיקום, ועושים כל שביכולתנו כדי שהפתרונות יהיו קרובים, נוחים וכוללים את כל ילדי המעון בעז”ה, ככל שניתן בתקופה מאתגרת זו. עדכון מסודר בנושא יישלח בהקדם”.

בשיחות עם הורים לפעוטות במעון, הם שיבחו הערב את פעולת הגננות וההנהלה, וכן את המסירות שהפגינו ברגעים הקריטיים.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן