השריפה בויז'ניץ. צילוםף באדיבות המצלם

השריפה ברמת ויז’ניץ המחישה את גודל הסכנה

זה קרה ביום חמישי האחרון ברחוב נתיב אליעזר שברמת ויז'ניץ, ובנס לא היו נפגעים. שריפה שפרצה בבניין, המחישה את גודל הסכנה שיש בשכונה. אורות אדומים בוהקים מהבהבים נדלקו!

שריפה פרצה בבוקרו של יום חמישי האחרון בדירה ברחוב נתיב אליעזר 7 ברמת ויז’ניץ. השריפה המדוברת התלקחה כתוצאה מקצר במכונת הכביסה, ולמקום הוזנקו מכבי אש, וכוחות הצלה. בשורה התחתונה אפשר לברך שבחסדי שמים לא היו נפגעים ונזק קל נגרם לדירה, אולם למתבוננים מהצד, האירוע הזה היה בגדר הדלקת נורות אדומות מהבהבות שהאחראיים בביטחון של עיריית חיפה, חייבים לשים לכך לב.

לא אחת דובר על רמת ויז’ניץ כ’שכונה כלואה’, כך שאם חלילה יהיה בה אירוע עם נפגעים, תיהיה בעיה בציר הפינוי. וזה בדיוק מה שקרה ביום חמישי האחרון, רק למרבה הנס ללא נפגעים. זה התחיל בדרך המובילה לשכונה, שעה שרחוב השילוח היה פקוק עם שני אוטובוסים בינעירוניים, כך שכוחות ההצלה התקשו להגיע במשך דקות ארוכות ויקרות. זה המשיך בכך שכאשר כוחות הכיבוי הגיעו אל המקום, הוברר כי זהו בניין פנימי שאין גישה לכבאיות, מה שהצריך משיכת קו מים מרוחק, דבר שלקח עוד זמן יקר.

תושבים בשכונה שראו את המתרחש לנגד עיניהם, התפללו כל העת שאין אף אדם שנפגע בדירה, שכן לכל היה ברור כי משך הזמן הוא נושא קריטי. א, תושב השכונה ששוחח עם אתר 970 סיפר: “תמיד שמענו את המושג ‘שכונה כלואה’ ולא הבנו במה מדובר, והנה ראיתי זאת לנגד עיניי. אין ‘הידרנט’ – מה שנקרא ברז לכיבוי מים, זה הצריך למשוך קו מרוחק, אם חלילה היו כאן נפגעים לא היה ציר פינוי. האירוע הזה הוא איתות לכל הנוגעים בדבר ושאחראים על ביטחון התושבים, על תגידו לא ידענו”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן