השבוע בBקצרה מוישי בארי

מוישי בארי, בן 33 אב לארבעה, נולד בעיר עמנואל, לאחר פטירת אמו, עבר עם המשפחה למודיעין עילית, למד בישיבת אור אלחנן ברכפלד ובישיבת אופקים. בהמשך למד בישיבה 'מאור התלמוד' בחיפה. למד בכולל הגר"א אצל הרב רוזנטל, מכהן כיום כמנהל סניף עזר מציון במחוז הצפון.

המקום האהוב עליי בחיפה?

הטיילת –  הליכה, בריזה של ים, וסדר במחשבות.

אם לא הייתי גר בחיפה הייתי גר ב…?

ירושלים, מרכז העולם.

בן אדם שאני מעריך

אבא שלי, אדם שעבר הרבה בחיים אבל תמיד רואה בכל דבר את נקודת האור ואת חצי הכוס המלאה. ליברל אמיתי היודע לקבל כל אדם באשר הוא אדם.

משהו שלא יודעים עליי

אני מתעלף כשאני רואה דם.

דמות חיפאית שאני מעריך

הרב במברגר, מרא דאתרא, הלב הרחום, והאחריות על כל אחד ואחד מבני הקהילה. כל פעם שאני נכנס אליו עם סיפור חדש או הכרעה בנושאים קשים, אני נפעם מחדש ומבין מה גודלה של דעת תורה.

אני גר בחיפה מזה

13 שנה, מיום חתונתי.

למה דווקא חיפה?

נישאתי לחיפאית, אבל האמת שאימי חיפאית מלידה וסבתי גרה פה עד יום מותה. מי לא קרה את “בית מול כרמל…”

הייתי משנה בחיפה את…

שכונת הדר. אני חושב שהשכונה שלנו קצת הזדקנה, היא זקוקה לחידוש ורענון.

לעולם לא הייתי משנה בחיפה את

האנשים. לחיפאים יש אופי ופשטות נדירים. משהו שאין לו תחליף בעולם המשוגע שבמרכז.

חסר לי בעיר

עסקים שמותאמים לציבור החרדי, החל ממזון וכלה בביגוד.

בשבת אני מתפלל בבית כנסת

‘קובעי עיתים’. זה בית כנסת שהוקם בקורונה ע”י קבוצת חברים, והפך לקהילה חמה ומגובשת.

מה השאלה שכל הזמן שואלים אותי

לא נמאס לך להתעסק עם צרות ?

אם אשב לשיחה עם ראש העיר אגיד לה ש…

המחלקה הכי חשובה בעירייה היא מחלקת הרווחה. אנו עובדים יחד עם המחלקה בצורה צמודה, הצוות שם עושה עבודה יוצאת מן הכלל, תני להם כוח כדי שהמשפחות שכל כך תלויים בשירותים אלו יוכלו לקום ולהשתקם.

איך הגעת לעזר מציון?

את הארגון הכרתי לראשונה בהיותי בן 9 כשאימי חלתה בסרטן ומאז נכנסתי למשפחה ‘עזר מציון’.  בגיל 16 עברתי לצד הנותן והתחלתי להתנדב בנופשונים של ילדי החינוך המיוחד. בשנת 2012 הקמנו את קבוצות מחוברים לחיים בצפון, ובשנת 2017 זכינו להביא את כלל שירותי ‘עזר מציון’ לעיר, על מנת שילד ברמב”ם יקבל את אותו השירות שמקבל ילד בשניידר או בתל השומר.

אחד הרגעים המרגשים בתפקידך כמנהל מחוז צפון בארגון?

בסיום הקייטנה לילדים עם צרכים מיוחדים הראשונה לפני 6 שנים – כשבפעם הראשונה גם הילדים הצפוניים זכו להשתתף בקייטנת קיץ ברמה גבוהה, בסטנדרטים של עזר מציון. אני זוכר שעמדתי שם כשהילדים המיוחדים הפריחו את בלוני המשאלות שלהם והבנתי שהגעתי ליעד. ילד מיוחד בפריפריה הצפונית מקבל את מה שילד מיוחד במרכז מקבל. מאז מידי קיץ זה טקס שמרגש אותי כל פעם מחדש.

אחד הרגעים הקשים בתפקידך כמנהל מחוז צפון בארגון ?

ללא ספק, אסון מירון. ברגע אחד עברנו משמחה עצומה ומתפעול מערך אמבולנסים שאמון על העלאת החוגגים הנכים להר, לאסון נורא ובלתי נתפס. שעות ארוכות בהר בתפעול חפ”ק שהפך באחת למרכז סיוע וקשר עם המשפחות, כשהצוות המופלא שלנו מתחלק בין בתי החולים בצפון ומקבל שם את הפצועים ובני משפחותיהם, מסנכרן את המידע בין בתי החולים השונים ובין קו המידע שהקמנו בצורה מידית לבני המשפחות הדואגים. אלו שעות שנצרבו עמוק בתודעתי. מצד אחד האבל הבלתי נתפס, המוזיקה שעוצרת באחת. מצד שני הערך שלנו כארגון שבדקות עובר ממתכונת שגרה למתכונת חירום ונותן מענה מידי בכל נקודה בצפון ע”י הנציגים שיש לנו בכל עיר ועיר.

משהו השתנה אצלך ברמה האישית מאז הטיפול בנפגעי ‘אסון מירון’?

כן, הוספתי עוד לפעילות ההתנדבות האישית שלי. מאז אותו אסון כבד, אני יורד בכל יום שישי יחד עם הרב במברגר לרמב”ם, לסיבוב של ביקור חולים במחלקות השונות, ובכל שבוע אנו באים למחלקת אונקולוגית ילדים, שם ההורים והילדים ממש מחכים לרב מידי שבוע. זה מרגש כל פעם מחדש לראות את החיבה ההדדית בין הילדים חולי הסרטן לבין הרב.

מה התוכניות לעתיד?

להגיע ולהנגיש לכל קהילה וקהילה בפריפריה הצפונית את פעילות ‘עזר מציון’, ולדאוג שיקבלו את מלוא השירות שהם זקוקים לו בתקופות קושי, כאב ומשבר.

האם מתוכנן כאן בחיפה מוקד רפואי בדומה למה שיש בבני ברק?

ברוך ה’ בחיפה יש מענה רפואי מצוין ע”י קופות החולים במרפאות נגישות במוקדי החירום שלהם, וכך גם בבתי החולים.

יש לכם שיתופי הפעולה עם הארגונים הרפואיים החרדים כאן בעיר?

עזר מציון הינו גורם מסייע למשפחה בתקופת המחלה, ולכן אנו משתפים פעולה עם כלל הגורמים שמסייעים למשפחות על מנת להנגיש את השירות הכי טוב למשפחת החולה. אני בהחלט יכול לציין במיוחד את שיתוף הפעולה עם קופת הקהל, כי יחד איתם אנו מצליחים לתת מעטפת שירות מלאה למשפחה, כשאנחנו מהצד הרפואי והסוציאלי והם מהצד הכלכלי .

יש לכם אמבולנס פעיל כאן בחיפה, יש תוכניות להוסיף אמבולנס?

בעז”ה אנו מתעתדים להוסיף עוד אמבולנס לאזור הצפון.

אתה לא אחת נאלץ להודיע למשפחות הודעות שכול, איך עומדים בזה?

כל מקרה הוא לא קל מחדש , אך ממקרה למקרה אני לומד עוד ועוד, מעבר ללמידה המקצועית בנושא. האמת היא שאין לי תשובה ל’איך עומדים בזה’, זה פשוט סייעתא דשמיא שמלווה אותי כל פעם מחדש.  אני נוהג לומר פרק תהילים לפני שאני נכנס למשפחה, שהקב”ה ישים לי את המילים הנכונות בפה וזה עובד, אתה מוצא בעצמך כוחות ומילים על מנת להיות לעזר למי שצריך אותך באותה נקודת זמן.

איך השפיע עליך היתמות מגיל צעיר?

בכל פעם שאני יושב מול יתום טרי, אני מספר לו שבאחד הפעמים בגיל הבחרות התיישבתי מול ראש הישיבה שלי ושאלתי אותו בתסכול, למה אני? מדוע הקב”ה בוחר בילדים מסוימים להיות יתומים ובאחרים לא? ענה לי ראש הישיבה הגרא”י קוק שליט”א, שיש משפט ש”הקב”ה לא מביא לאדם ניסיון שהוא לא יכול לעמוד בו” .לכאורה זהו משפט אמוני בלבד וקשה לתפיסה, אך הסביר לי ראש הישיבה שזה מובן גם ע”י הגיון בסיסי. טרם בוא האדם לעולם הקב”ה יושב ובודק את חוזקו הנפשי של אותו אדם העתיד לבוא. ובהתאם ליכולותיו נקבע מסלול חייו. אמר לי ראש הישיבה בחיוך, טרם בואך לעולם, הקב”ה בחר דווקא בך, בעל האישיות המתאימה לעמוד בכך ואפילו להתחזק מזה ומכאן נגזר מסלול חיי. כשמגיע ניסיון, אנו צריכים לדעת שהקב”ה בדק לפני זה שאנו מסוגלים לו, אחרת למה לו להביא לנו את זה. אני חושב שהיתמות נתנה לי יכולות להרגיש כאב, ולהבין יותר את הצד המתייסר והזקוק לעזרה.

 

האם יש לך שאיפות פוליטיות

לא. אני מאמין שמהמקום בו אני נמצא יש את היכולת להשפיע על הציבוריות ע”י הגברת הערבות ההדדית ויצירת מעגלי נתינה בכל קהילה וקהילה. קהילה שבנויה מנתינה תרוויח יותר ותתקדם יותר במענה לצרכים הפנימיים שלה, כי זהו דרכו של עולם. נתינה מולידה אהבה, וכשאוהבים אותך מי צריך פוליטיקה.

 

אסוציאציות

 

חנניה צ’ולק

מנהיג, שליחות חיים.

עזר מציון

אנחנו שם כשכואב

מרן הר ש”ך זצ”ל

לאורו ניסע ונלך. לא שוכח את הכותרת המרטיטה מאותו בוקר של יום שישי לפני 21 שנים, ב’יתד’ “נצחו אראלים את המצוקים”. כילד לא הבנתי, היום אני מרגיש את האבלות שנמשכת לאורך כל השנים והחלל הענק שלא מתמלא.

דגל התורה

לקדש שם שמים.

מיכי אלפר

חבר טוב, נמצא שם תמיד כשצריך. מוסר ליבו ונפשו למען הציבוריות היהודית בעיר חיפה.

העיר עמנואל

ערש ילדותי, המקום שבו היה לי אבא ואמא, ומקום של חיים רגועים.

הקהילה הליטאית בחיפה

לא מפסיקה לגדול.

שלוימי טאוסקי

רכז פרוייקט מחוברים לחיים , המנוע שמאחורי ההתנדבות.

קורונה

44,000 פניות שטופלו בגל הראשון במעטפת שירותים מורחבת יחד עם כלל הרשויות המקומיות בצפון.

מרחבי האתר
מחוץ לחיפה

ברקע המצב: סיור היערכות במירון לקראת ל”ג בעומר

בצל המצב הביטחוני המתוח, נערך היום (שלישי), סיור היערכות בהר מירון לקראת אירועי ל”ג בעומר הצפויים בלג בעומר. הסיור התקיים בראשות מפכ”ל המשטרה, ממ”ז צפון, פרוייקטור ההילולא ובכירים נוספים.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן