מיכי אלפר. צילום: 970

איום ממשי בפרישת דגל התורה מהקואליציה בעירייה

בשל חילול שבת המוני המתוכנן על ידי העירייה, פנה יו"ר דגל התורה ומ"מ ראש העיר, בדרישה למנוע את החילול שבת המתוכנן. במכתבו לראש העיר קליש מבהיר: "הדבר נוגד את ההסכמים, עובדה שלא תאפשר את המשך השותפות הקואליציונית".

איום ממשי בהמשך השותפות הקואליציונית בין קליש ודגל התורה, וזאת על רקע חילול שבת המוני המתוכנן בקרוב.

בהודעה שפרסמה אתמול עיריית חיפה נכתב כי העירייה מתכננת לראשונה שאטלים בחינם לאירועי ‘החג של החגים’. בהודעה נכתב: “עשרות אלפי אנשים צפויים להגיע לפסטיבל החג של החגים, בהפקת בית הגפן ועיריית חיפה [על מנת לחסוך למבקרי הפסטיבל את הפקקים וחיפושי החנייה יופעלו לראשונה לרווחת הקהל הרחב – שאטלים בחינם!. השאטלים יפעלו בימי שבת (במקור הודגשו מילים אלו) 10.12 + 17.12 בין השעות 10:30-19:00, כל 30 דקות תצא הסעה – הלוך חזור. לנוחיות הציבור השאטלים יופעלו משתי תחנות: חוצות המפרץ ורכבת חוף הכרמל”. בנוסף נכתב במודעה כי “מערך המטרוניות (בתשלום) יתוגבר במהלך ימי שבת”.

חילול השבת ההמוני המתוכנן על ידי העירייה, הינו דבר שלא היה בעבר, והביא לכעס רב בקרב שומרי השבת. בעקבות הפרסום של העירייה, פנה ממלא מקום ראש העיר מיכי אלפר, אל עינת קליש, בבקשה להבהרות ולדרישה חד משמעית שלא לבצע את חילול השבת ההמוני המתוכנן על ידי העירייה.

ראש העיר השוהה בימים אלו בחו”ל קראה את הדברים, ולצד זאת שמעה גם איום מפורש על המשך השותפות הקואליציונית. “לא נוכל להיות שותפים בו הזמן שעיריית חיפה עומדת מאחורי פעילות של חילולי שבת והפרת סטטוס קוו ובניגוד להסכמים”.

 

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן