עמית חדד בבית המשפט העליון. תמונת ארכיון. צילום: 970

ניצחון לקליש: בג”צ דחה את העתירה נגד ראש העיר

ניצחון לראש העיר דר' עינת קליש, שעה ששלושת שופטי בג"צ דחו את עתירת התנועה לאיכות השלטון, שביקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש העיר, ובמקביל לתת צו על תנאי נגד המשטרה.

ניצחון לראש העיר דר’ עינת קליש, שעה ששלושת שופטי בג”צ דחו את עתירת התנועה לאיכות השלטון, שביקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש העיר, ובמקביל לתת צו על תנאי נגד המשטרה.

שלושת שופטי העליון השופטים: עמית, גרוסקופף, וכבוב דחו את העתירה על הסף וקבעו: “העתירה התייתרה ואינה רלבנטית עוד”.

בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לפני למעלה משלושה חודשה, היא ביקשה להוציא צו על תנאי נגד המשטרה, ולהורות לא להשיב מדוע לא נפתחה חקירה פלילית נגד ראש העיר קליש, ברקע החלטתה להורות על ביקורת חקירתית בעיריית חיפה, ולדעת מה מידת מעורבות ראש העיר באותה חקירה שניהל רו”ח חיצוני.

לפני כשבוע הגישה המשטרה תגובה לבית המשפט בו הוסבר כי העתירה הוגשה בטרם ניתנה החלטת המשטרה ביחס לפניות התנועה לאיכות השלטון בנושא זה, אולם הבהירה המשטרה כי לאחרונה התקבלה החלטה לפיה לאחר בחינת הטענות שהועלו כלפי ראשת העיר “לא נמצא מקום לפתוח בחקירה פלילית, וזאת בהיעדר ראיות לביסוס של חשד נגדה.

בהחלטתם קבעו השופטים: “לאחר עיון באנו לכלל מסקנה כי דין העתירה להידחות על הסף. משהודיעו משיבות המדינה על ההחלטה שלא לפתוח בחקירה פלילית, אכן, התייתרה העתירה במתכונתה הנוכחית והיא אינה רלבנטית עוד. זאת ועוד, דין העתירה להידחות על הסף הואיל, ועתה, על העותרת למצות הליכים בהתאם לדין מול הגורמים המוסמכים, עובר להגשת עתירה לבית משפט זה”.

“החלטת המשטרה כשלעצמה, מלמדת על הניסיונות הפסולים של גורמים שונים שביקשו להכפיש את ראש העיר שמנסה לנקות אורוות מאז כניסתה לתפקיד”, אומרים מקורביה לאתר 970. לצד החלטת המשטרה, גם הדברים הברורים של שלושת שופטי העליון לדחות על הסף את העתירה המיותרת, מלמדים כי לא נפל רבב אצל ראש העיר, וכל הניסיונות לפגוע בה ובפעולותיה באמצעי הפחדה, לא יצלחו”.

עו״ד עמית חדד ונועה מילשטיין אשר מייצגים את ראש העיר קליש מסרו בתגובה: “אנחנו מברכים על החלטת בית המשפט הנכבד להורות על מחיקת העתירה. מדובר בעתירה שעסקה בתלונות שווא משוללות יסוד שהוגשו על ידי יריבים פוליטיים ועל כן ברור שאין לעתירה כל בסיס”.

ראש העיר צייצה בחשבון הטוויטר שלה תגובה להחלטת בג”צ: “מברכת על החלטת בג”צ לדחות על הסף את ההאשמות המופרכות שגורמים שונים ניסו להעלות כנגדי. אמשיך לנקות את המערכת העירונית, ועוד רבה העבודה שלפני”.

מרחבי האתר
מחוץ לחיפה

ברקע המצב: סיור היערכות במירון לקראת ל”ג בעומר

בצל המצב הביטחוני המתוח, נערך היום (שלישי), סיור היערכות בהר מירון לקראת אירועי ל”ג בעומר הצפויים בלג בעומר. הסיור התקיים בראשות מפכ”ל המשטרה, ממ”ז צפון, פרוייקטור ההילולא ובכירים נוספים.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן