צילום: יחצ

בריאות ואמונה: מאות נשות חיפה השתתפו באירוע חנוכה שערכה כללית

על הניסים ועל הנפלאות: ביוזמה משותפת של כללית ועיריית חיפה התקיים ערב בריאות עוצמתי בהשתתפותן של קרוב לאלף נשים • האירוע שנועד להעלות מודעות לבדיקות לגילוי מוקדם כלל קומזיץ שירה סוחף, הרצאות מקצועיות עם המומחיות של כללית וגם סיפור אישי עם מסר ברור: לכו להיבדק!

תחת הכותרת המרגשת “שרות ניסים ואמונה” התאספו קרוב ל-1,000 נשים לערב בריאות עוצמתי אותו יזמה כללית בשיתוף עם המחלקה לתרבות תורנית בעיריית חיפה וקופת הקהל חיפה. האירוע שהתקיים בנר ראשון של חנוכה, הוקדש כולו לנושא החשוב של גילוי מוקדם. למאות המשתתפות הוענקו עוצמות של כח נשי ואמונה ולצידם אמירה ברורה: לא צריך נס מיוחד כדי למנוע את המחלה, כל אישה יכולה לקחת אחריות אישית על בריאותה.

במטרה לחדד את המסר החשוב, נשאה דברים ד”ר אדר מליק כירורגית נשים במרפאת הקהילות של כללית בחיפה. בהרצאתה הסבירה ד”ר מליק על החשיבות הקריטית בביצוע בדיקת ממוגרפיה אחת לתקופה. “הנתונים מוכיחים באופן חד משמעי כי סיכויי ההחלמה גבוהים בהרבה אצל נשים שגילו את המחלה בשלב מוקדם אודות לביצוע בדיקה תקופתית”, סיכמה את דבריה הכירורגית.

גם לאמהות שבקהל ניתנו כלים פרקטיים להתנהלות נכונה עם תינוקות. ד”ר יעל פולק-רזניק רופאת הילדים האהובה במרפאות קהילות ורכסים של כללית נשאה הרצאה בנושא אנמיה בתינוקות וילדים

גולת הכותרת של האירוע היה סיפורה האישי והמטלטל של הגב’ ציפורה ועקנין. מטופלת של כללית ברכסים שהסכימה לחשוף את המסע שעברה מרגע גילוי המחלה ועד להחלמה השלמה, במטרה לעודד נשים לבצע את בדיקת הממוגרפיה החשובה. מדבריה של הגב’ ועקנין עלתה קריאה נרגשת לכל מאות הנשים שישבו באולם: “לכו להיבדק, בדיקה פשוטה עשויה להביא להצלת חיים של ממש”.

גם החלק האומנותי של הערב היה עשיר בתוכן מרגש. על הבמה ביצעו הזמרות הגב’ יפוש ברכהן והגב’ ציפי נייהוז פרקי שירה סוחפים בשיתוף הקהל, מלווה בתזמורת מקצועית. האירוע נערך בהנחיית המרצה ואשת התקשורת הגב’ אפרת ברזל.

ערב הנשים הייחודי הכה גלים בקרב מאות המשתתפות. כבר למחרת האירוע דווחו במרפאות כללית באזור חיפה על עשרות פניות של נשים המבקשות לקבוע תור לבדיקות מצילות חיים.

לדברי מנהל המגזר החרדי במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית הרב משה אדלר: “כללית לקחה על עצמה משימה חשובה מאין כמותה בהעלאת המודעות לביצוע בדיקה תקופתית. עוצמתה של כללית באה לידי ביטוי באירוע הנשים הענק בו הצלחנו להדהד את המסר החשוב בפני מאות משתתפות. אנו נמשיך ליזום ערבי הסברה נוספים במטרה לעודד נשים ואמהות ללכת להיבדק”.

המנהלת הרפואית של מחוז חיפה וגליל מערבי ד״ר לילך צולר ברכה על קיום האירוע החשוב ואמרה: “ההיענות הרבה לאחר האירוע כאשר עשרות נשים קבעו תורים מהירים לבדיקות הוכיחה את הצלחת האירוע בהטמעת המסר החשוב.  אנו יצרנו במחוז מערכת יעילה שמסייעת לנשים לעבור את כלל הבדיקות ובמקרה הצורך חלילה גם לקבל את הטיפול הנדרש במהירות האפשרית. אני קוראת מכאן לכל הנשים לא לדחות את הבדיקה החשובה ולהגיע להיבדק”.

הרב אברהם קונסקי מנהל המחלקה החרדית בכללית מוסיף: “כארגון הבריאות הגדול בישראל, כללית שמה לה למטרה לקדם את נושא הרפואה מונעת. על ידי מערך עצום של בדיקות לגילוי מוקדם, סדנאות וערבי הסברה שבהם מנגישים את המידע החשוב לכלל הציבור, אנו מסייעים למנוע עוגמת נפש מיותרת. נמשיך לחשוב על דרכים יצירתיות להנגיש את המידע הרפואי בצורה מונגשת ומותאמת לקהילות השונות ולאורח חייהן”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן