תמונת אילוסטרציה. צילום: לדעת

סקר ‘אור ירוק’: תושבי חיפה והצפון הכי עייפים בכביש

סקר של עמותת אור ירוק מגלה כי תושבי חיפה והצפון הם הנהגים העייפים ביותר שנוהגים בכביש. עוד עולה מהסקר הארצי, כי אחד מכל ארבעה נהגים מודה ש'ניקר' בשעת נהיגה.

עייפים על הכביש: תושבי חיפה והצפון, הם הנהגים שנרדמים הכי הרבה על ההגה.  בסקר של עמותת אור ירוק שנערך באמצעות מכון המחקר מאגר מוחות, עולה כי 28.5% מתושבי חיפה והצפון הודו כי ניקרו לפחות פעם אחת בנהיגה בשנה האחרונה. אחריהם הם תושבי השרון עם 27.3%, תושבי תל אביב עם 27% באר שבע והדרום על 25% והירושלמים 25%.

עוד עולה מהסקר כי 27% מהנהגים הודו ש”ניקרו” על ההגה לפחות פעם אחת בשנה האחרונה, כך עולה מסקר חדש (דצמבר 2022) שערכה עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר מאגר מוחות.

הסקר נועד לבחון את שיעור הנהגים אשר נהגו כשהם עייפים במהלך השנה האחרונה ולמעשה “ניקרו” על ההגה (כלומר שנעצמו להם העיניים לרגע ומיד פתחו אותם), ואת שיעור האנשים מקרב כלל הציבור, אשר נסעו ברכב עם נהג אשר הבחינו כי הוא “מנקר” על ההגה.

בסקר דומה אשר נערך בשנת 2019 הודו 39% מהנהגים כי הם “ניקרו” במהלך הנהיגה לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. בהשוואה לשנים נוספות בעשור האחרון ניתן לראות כי שיעור הנהגים שהודו כי “ניקרו” בנהיגה גדל מאוד בחמש השנים האחרונות (2022-2017) בהשוואה לחמש השנים שקדמו להן. שיעור הנהגים שהודו כי “ניקרו” במהלך נהיגה בחמש השנים האחרונות נאמד בכ-30%.

מהסקר עולה עוד כי 37% הודו כי נסעו עם נהג ש”ניקר” במהלך נהיגה במהלך השנה האחרונה. בסקר דומה אשר נערך בשנת 2019 הודו 49% מהנהגים כי הם “נסעו עם נהג ש”ניקר” במהלך נהיגה לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. בהשוואה לשנים נוספות בעשור האחרון ניתן לראות כי שיעור הנהגים שהודו כי נסעו עם נהג ש”ניקר” בנהיגה גדל מאוד בחמש השנים האחרונות (2021-2017) בהשוואה לחמש השנים שקדמו להן. שיעור הנהגים אשר הודו כי נסעו עם נהג “שניקר” במהלך נהיגה נאמד בכ-40% בממוצע בחמש השנים האחרונות.

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן