צילום: לדעת

גולדקנופף: נשקול את עצירת הבניה בחיפה

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, שוקל להורות על עצירת הבנייה בחיפה עד לפינוי המפעלים המזהמים. בכוונת השר לקיים דיון בנושא יחד עם מנכל משרד הבריאות והשרה להגנת הסביבה.

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, שוקל להורות על עצירת הבנייה בחיפה עד לפינוי המפעלים המזהמים, כך עולה ממכתב אותו שיגר לשרה להגנת הסביבה עידית סילמן ולמנכ”ל משרד הבריאות בר סימן טוב.

במכתבו כותב השר גולדקנופף כי בסופ”ש האחרון פורסם מחקר שלפיו נמצאו מתכות רעילות בריכוז גבוה בדמם של תושבי מפרץ חיפה. “נוכח חומרת הנושא ומתוך אחריות לשלומם ובריאותם של אזרחי ישראל, אבקש לכנס דיון דחוף על מנת לבחון צעדים משמעותיים לסילוק המפגע בהקדם האפשרי”, כותב גולדקנופף.

לצד הדיון שהוא דורש, מבהיר למכותביו כי בהתייעצות שקיים במשרדו, עלתה האפשרות להורות על עצירת הבניה החדשה בחיפה עד לפינוי המפעלים המזהמים כשהוא מוסיף “בכוונתי לדון עמכם בצוותא בטרם תתקבל ההחלטה הסופית”.

כאן המקום לציין כי בקרב הקהילה החרדית בחיפה, אין סוד כי מרבית קהילת גור שעליה נמנה השר גולדקנופף, עזבו בשנים האחרונות את העיר, נוכח מה שנטען כי כ”ק האדמו”ר מגור שליט”א, ראה לנכון להורות לחסידיו לעזוב את העיר בשל המפגע הסביבתי שיש באזור.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן