חוף השייטים. צילום: 970

ניצחון להורי הילדים בעלי צרכים מיוחדים: ההסכם יוארך

יוארך הסכם להפעלת כלי שיט בחוף השקט עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, זאת למרות התנגדותה של העירייה. ההחלטה באה במסגרת הסכם בבית המשפט בין העירייה ונציגי ההורים.

עתירה מנהלית שהוגשה לבית המשפט בחיפה על ידי הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, הביאה לניצחונם של ההורים ולהסכמת העירייה לחידוש חוזה שיאפשר את הארכת ההתקשרות והחוזה לצורך העמדת כלי שייט וציוד ימי שבבעלות משרד החינוך, בחוף השקט.

בעתירה נטען כי העירייה מתעמרת ומתאכזרת בילדים בעלי צרכים מיוחדים שכל מבוקשם להמשיך בפעילות של השנים האחרונות שהינה חיונית לשמירה על תפקודם, התפתחותם ובריאותם, וזאת במסגרת שימוש בכלי שייט וציוד ימי שבבעלות משרד החינוך בפעילות שייט שבחוף השקט. לטענת העותרים שהינם ההורים לילדים, במשרד תקופה ארוכה הפעילות התבצעה באין מפריע, עד קבלת החלטה שבה הודיעו להם כי לא תוארך ההתקשרות מול משרד החינוך.

בתגובה לעתירה טענה העירייה כי במהלך הכנת תקציב לשנת 2022 הוחלט על שינויים בחלוקת עוגת התקציב, וכחלק משינוי סדרי העדיפויות הוחלט לצמצם באופן משמעותי את פעילות רשות הים, כך שמרבית סעיפי התקציב בוטלו ועימם גם תקני כוח האדם, דבר שהביא גם להשפעה מיידית על היכולת של העירייה להמשיך ולהפעיל את חוף השייט. על רקע נסיבות אלה התקבלה בעירייה החלטה לפעול לצמצום היקף הפעילות בחוף השייט, תוך ניסיון לשמר ככל הניתן את הפעילות בחוף ולהימנע מפגיעה בלתי מידיתית בציבור המשתמשים במקום. עוד נכתב כי בין יתר ההחלטות הקשות אשר העירייה נאלצה לקבל, הייתה גם ההחלטה שלא לחתום על הסכם עם משרד החינוך, שכן בהיעדר תקציב מספק להפעלת החוף וחוסר בכוח אדם לרבות מנהל במקום, היה ברור כי העירייה לא תוכל לעמוד בתנאי ההסכם ולקיים את ההתחייבות מול משרד החינוך.

עוד כתבה בתגובתה העירייה, כי היא מעולם לא התחייב כלפי העותרים, וכי העמותה או העותרים אינם פועלים בחוף השייט מטעם העירייה או בהרשאתה, לאור סירובה של העמותה לחתום על הסכם בר רשות עם העירייה וכן סירובה להכיר בעירייה. לא זו בלבד, שבנוסף כתבה העירייה כי גם אם ייחתם הסכם בין העירייה למשרד החינוך, העותרים עדיין לא יוכלו לעשות שימוש בכלי השייט של משרד החינוך שכן הם אינם פועלים מטעם העירייה או בהרשאתה.

בתחילת השבוע התיק שנדון בפני השופט ג’השאן, עבר אל השופט רון שפירא, המכהן כנשיא בית משפט המחוזי בשבתו כבית משפט לעניינים מנהליים. בהחלטתו כתב כי הוא מורה להכריע בעתירה שעניינה בקטינים בהקדם האפשרי, וקבע את הדיון לאתמול (שלישי).

אתמול כאמור, הצליחו הצדדים להגיע להסכמות ולפיהם הוחלט כי הגיעו להסכם לפיו העמותה מתחייבת לחתום ולאשר את אחריותה בהתאם להסכם שייחתם בין משרד החינוך והעירייה. הוסכם כי הביטוחים הקיימים כעת עונים על דרישות הממונה על הביטוחים שבעיריית חיפה.  כן הוסכם כי החוזה יוארך עד לסוף שנת 2024 ויהיה בנוסח זהה להסכם הקיים.

חברת מועצת העיר, עו”ד שרית גולן שהצטרפה במסגרת העתירה כידידת בית המשפט יחד עם סגנית ראש העיר סופי נקש, הגיבה ואמרה כי הגענו להסכמות ולפיו העיריה תחתום על ההסכמים הנדרשים שיאפשרו החזרת הפעילות של הילדים על הספקטרום האוטיסטי לפעילות כבר בסוף השבוע הזה. “ההסכמות התאפשרו בעזרתו של נשיא בית המשפט המחוזי רון שפירא שהבהיר שיש לעשות הכל להחזיר הילדים לפעילות בהקדם. צר לי שהיינו צריכים להשתמש בבית המשפט כדי לאכוף על העיריה לעשות המוטל עליה. נמשיך להוביל מדיניות ברורה ביחס לחוף השקט שתעדיף את המשתמשים הקיימים בו ולא תשמש למימוש חזון שווא של ראש העיר וסגנה”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן