דוחות חניה
צילום: 970

בפרקליטות הבהירו: לראש העיר אין סמכות לביטול דו”חות

לפני מספר ימים ניתנו דו"חות על חניה בסמוך להיכל הספורט ברוממה, לאחר שנהגים החנו רכבם בהיעדר מקומות חניה. ראש העיר

פרקליטות המדינה שלחה היום (שלישי) מכתב שבו הבהירה כי לראש העיר אין סמכות להורות על ביטול דו”חות חניה. המכתב שיצא מהמחלקה להנחיית תובעים מוסמכי היועמ”ש בפרקליטות המדינה, באה לאחר שבשבוע שעבר ביום חמישי נערכה הופעה בהיכל הספורט ברוממה, ובעקבותיה החנו אנשים שונים את רכבם לאורך הכביש ופקחי עירייה שהגיעו למקום נתנו דו”חות לרכבים. 

בעקבות הדו”חות, ראש העיר הנחתה את מנכ”ל העירייה לבטל באופן חד פעמי את דו”חות החניה שנרשמו, וזאת בשל היעדר חניה זמינה באזור. החלטתה של ראש העיר באה לאחר שיחה עם מפקד משטרת חיפה, סנ”צ חיים אזרד, שאישר כי הרכבים שנקנסו לא גרמו הפרעה ממשית לתנועה או לחיי אדם.

החלטתה של ראש העיר הצליחה להעיר גורמים שונים שטענו לאי סמכותה, מה שהביא את העירייה להבהיר כי הנחיית ראש העיר בנוגע לביטול דו”חות חניה בזמן ההופעה, תקפה רק לאלו שהחנו לאורך הכביש, באישור קציני המשטרה שנכחו במקום. עם זאת הבהירו כי ההחלטה הסופית לביטול הדו”חות היא בידיו של התובע העירוני שיבחן כל דו”ח לגופו. בלשכת ראש העיר אמרו כי היא והמנכ”ל ימליצו לתובע להתחשב בנסיבות החריגות.

אלא שכעת באה ההודעה של הפרקליטות ששלחה ללשכה המשפטית בעיריה את ההבהרה כי לראש העיר אין את הסמכות.  בפנייתה של עו״ד רינת חנוך מהמחלקה להנחיית תובעים, נכתב כי הנחייתה של ראש העיר קליש אינה עולה בקנה אחד עם הוראות החוק, המחייבות שכל בקשה לביטול הודעת קנס תועבר לבחינת התובע העירוני. “

“מצאתי לנכון לשוב ולהזכיר את הוראות החוק והנחיות היועצת המשפטית לממשלה החלות בעניין זה, ולחדד באופן שבו על התובע לפעול במקרים מעין אלה”, כתבה עו”ד חנוך.

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן