מחשבים
תמונת אילוסטרציה. צילום: לדעת

הטכניון תחת מתקפת סייבר – דרישת כופר של שישה מיליון

הטכניון נתון תחת מתקפת סייבר מאז אתמול (ראשון) והיום טובי המוחות ניסו לעבוד על בלימת המתקפה. דרישת הפורצים: כופר של יותר משישה מיליון דולר.

האקרים (פצחנים) הצליחו לפרוץ אל שרתי הטכניון בעיר, ולאחר הפריצה דרשו כופר של 80 ביטקוין שהם שווי ערך לשישה מיליון שקלים. בדרישתם דרשו הפורצים את הסכום המדובר כדי להעביר להנהלת הטכניון את מפתח ההצפנה לנתונים שנגנבו והוצפנו. לטכניון הובהר כי אי תשלום המחיר, יביא להגדלת הסכום ב-30%, ובאם עד יום חמישי הסכום לא יועבר, או אז הנתונים יועמדו למכירה ברשת האינטרנט.

בטכניון אישרו את המתקפה ואמרו כי מדובר במתקפת סייבר מאתגרת. “מדובר באירוע מורכב והחזרה לשגרה מלאה תארך זמן. המאמצים של כל הגורמים המקצועיים, בהובלת צוותי המחשוב מהטכניון ובשיתוף מערך הסייבר הלאומי, לבלום את המתקפה, לחקור את מקורה ולהחזיר את המערכות לפעילות מהר ככל שניתן נמשכים סביב השעון. סביבת המחשוב הטכניונית חוזרת בהדרגה לפעילות, כולל מערכות אופיס 365, זום ופנאופטו. נמשיך ונעדכן ככל שמערכות נוספות יחזרו לפעול”.

“כעת, בראש סדר העדיפויות עומדים הסטודנטים והסטודנטיות שלנו, הנמצאים כעת בתקופת בחינות. לאור המצב נאלצנו לדחות את הבחינות שתוכננו להיום (שני)) ולמחר (שלישי), כאשר מיום רביעי הקרוב יתקיימו הבחינות כסדרן”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן