השבוע בBקצרה עם הלל ינקוביץ’

הלל ינקוביץ' בן 40, נשוי אב לארבעה, נולד בתל אביב, גדל בקריית ויז'ניץ בבני ברק בצילו של כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ בעל 'הישועות משה זצ״ל. תלמידו של בעל שבט הלוי הגר"ש וואזנר זצ"ל'. שירת בצבא במספר תפקידים - בברכתו של כ״ק אדמור מסערט ויזניץ בעל ׳החוכמת אליעזר׳ זצ״ל. ניהל בעבר משרד שמאות מקרקעין וחברת שיפוצים, מומחה צרכנות רכב ובעקבות הקורונה הרחיב פעילות בתחום הנדלן בר השגה.

המקום האהוב עליי בחיפה?
‘בית מדרש היכל התורה’, הממוקם בשולי שכונת רמת ויז’ניץ, מקום תורה באמצע השבוע מכל החוגים והעדות, ובשבת מקום תפילה ללא דיבורים כלל.

אם לא הייתי גר בחיפה הייתי גר ב…?
שאלה מצויינת, חבר טוב שעבר לגור מעיר אחרת לחיפה, שח לי שעשה זאת מכיון שחיפה הוא מקום טוב יותר לגדל את הילדים. האווירה החיפאית יחודית.

בן אדם שאני מעריך

הרב שלמה גולדהבר, אברך משי מו”ץ צעיר שדורך כוכבו הן אצלנו והן בקריות. ידוע בגישתו התכליתית ללא מניירות.

דמות חיפאית שאני מעריך

הרב רוזנברג – רב ‘כלל חסידים’ בחיפה, דמות ייחודית, נוח למקום ולבריות, מתמיד עצום ומקבל כל אדם בסבר פנים יפות, דמות נדירה בעיני, וחיפה התברכה בו.

אני גר בחיפה מזה
19 שנים.

למה דווקא חיפה?
אשתי שתחי’ חיפאית, הרגיש לי טבעי ללכת בעקבותיה, כבני ברקי באותם הימים כמות החרדים שראיתי בשנה בחיפה זה היה סך של יום רגיל בבני ברק. חיפה של היום היא כבר כרך נכבד בבני ברק.

הייתי משנה בחיפה את
פינוי בינוי לכל הדר כפלטה אחת, ובונה אותה מחדש.

לעולם לא הייתי משנה בחיפה את..

הרוח החיפאית – האחווה והאחדות.

חסר לי בעיר

מעורבות של הרשות העירונית בהעצמת הדו קיום כמגדלור.

מה השאלה שכל הזמן שואלים אותי?

איפוא כדאי לקנות דירה?

אם אשב לשיחה עם ראש העיר אגיד לה ש
שיש לה הזדמנות היסטורית להכיר ציבור חרדי מיוחד ומצויין ואפשר לקדם הרבה מהמשותף, דבר שיקנה לה נקודות זכות רבות גם בציבור הכללי.

כשאתה מסביר על חיפה החרדית לאנשים ששואלים אותך, מה אתה אומר להם?

אי אפשר לומר חיפה בלי לומר סערט ויזניץ, מגיע לה קרדיט להתפתחות היהודית – החסידית בעיר, בזכות כ”ק האדמו”ר הקודם בעל ה’חכמת אליעזר’ זצקל”ה ויבלד”ח האדמו”ר שליט”א,  המזג היחודי של אהבת ישראל אמיתית, הטביע את חותמם. תושבי עירנו באמצעות מנהיגי הקהילות והרבנים משמרים את אותו שיח מכבד של אחדות.

ניכר שהושפעת מכ”ק האדמו”ר הקודם מסערט ויז’ניץ זצקל”ה

יש אימרה חזקה ביותר של ה’חכמת אליעזר’;  “יגעת ומצאת תאמין, אתה מתייגע במקום אחד, אבל אתה מוצא במקום אחר, וזאת בכדי שתאמין”. אפשר לומר שהיו קולגות בתחום שלא הבינו את מודל התגמול שלי מעסקאות, אבל בזכות צדקת הדרך ואמונה, ראיתי בחוש כשנקרו לי הזדמנויות למרות שהשוק היה מת לגמרי וכן עסקאות שאחרים ייחלו להגיע אליהם.

כמה זמן אתה עובד בתחום מכירת רכבים?

בתחום רכב חדש מעל ל-14 שנה.

איך הגעת לזה?

אני אוהב לספק פתרונות, ואפשר לומר שאני הכנסתי את המושג של מימון מלא למגזר החרדי שעליו צמחו חברות המוכרות במגזר.

האם גם כילד זה היה תחביב שלך להכיר רכבים?

ממש לא. הגישה שלי כפי שציינתי קודם הגיע מהמקום לתת ערך אמיתי, זיהיתי זאת כצורך, בעבר היה סקטור שלם במגזר החרדי שצרך רכבים בעיקר דרך השכרה – היה לו לשלם את הרכב אבל לא היה לו כסף פנוי למקדמה ולכן לא יכול היה להגיע לרכישה, מה שהביא אותו לזרוק כל חודש כסף בגין ההשכרה. חסכתי לקונה בין 20,000 ש”ח ל-80,000 ש”ח בממוצע באורך חיי עסקה.

פעם הציבור החרדי הוגדר כציבור של תחבורה ציבורית, זה השתנה?

בעבר היה לי תוכנית ברדיו קול חי ‘משלבים הילוך’- דרכה גם נחשפתי לעומק הצורך שלנו כמגזר לתחבורה ציבורית, זו בעיה כואבת, כי הציבור החרדי סובל ממש בענין הזה. אין מענה כמעט בכל פרמטר שנוגע בתחום, כמות החום וימות הקור והגשמים, – תחנות הסעה לא מותאמים כלל, ציבור לא צפוי לעיתים, תזמון אוטובסים בהתאם לכמות הנוסעים, אוטובסים בתחזוקה לקויה, מלוכלכים, אבק, סירחון, נהגים שעובדים שעות ארוכות ועוד.

כששואלים אותך ליסינג או קנייה רגילה מה אתה ממליץ?
קניה. ככלל, עלות אחזקה חודשית באמצעות ליסינג יקרה יותר מקניה בכ 600-1400 שח ויותר. ברכבי מיני וואן וואנים, הפערים משמעותיים באלפי שקלים לחודש. היתרון בליסינג זה הנוחות.

ומה לגבי השכרת רכבים?

זה מתאים למי שמחפש רכב לטווח זמן קצר עד בינוני, או כשיש בעיה לאישור מימון ואו רוצים את הפינוק בלא להחזיק רכב בבעלות.

חשמלי, היברידי, או רגיל?
אנסה לענות תשובה של הלל על רגל אחת.  נכון להיום מי שנוסע מעט ק”מ בחודש אין לו הצדקה כלכלית לעבור לחשמלי.  מעבר לצורך לעמדת טעינה \ קוו חשמל מתאים לטעינה, רכב חשמלי יקר יותר למקבילו הבנזיני ברכישה בכ 35 אלף שח. החלופה הראויה לבנזין זה היברידי, או היבריד פלאג אין. עלות חשמל ביחס לבנזין הוא כרבע מהוצאה. שכל אחד יעשה את החשבון שלו.

יש היום בעיות הספקת רכבים?
שוק הרכב חווה טלטלות, ובנוסף עליית הריבית גרמה לשינויים בצרכנות הרכב. אפשר היום למצוא יותר רכבים חדשים באספקה זמינה מבעבר. שוק רכב יד שניה קיבל מכה קשה, אפשר יותר להתמקח על המחיר, ככלל רכבי יד שניה מעל ל-110 אלף שקל חווים קושי במכירה. רכבים בטווח של 20-40 לף שקל הוא שוק רותח.

אם אתה צריך להשיא עצה למישהו שרוצה לקנות רכב מה אתה אומר לו

אם יש משהו טוב שיכול לצאת מהכתבה הזו, זה קריאה לציבור הקונים רכב חדש, אל תתפתו לשלם 20-30 אלף ש”ח מעל המחיר בכדי לקבל רכב בקדימות\בזמינות. זה יצר שוק שחור שמזין את עצמו. אם לא תשלמו, השוק הזה ייעצר. בפרט בעת הזאת שזה כבר לא נדרש כבעבר.

שמעתי שאתה עוסק גם בנדלן?

בעקבות הקורונה השתנה עולם הרכב כך שנוצר לי זמן פנוי, ויחד עם נסיון של שנים בהם עסקתי גם ביזמות נדל”ן. כחיפאי יצא לי לעזור לאברכים ובעלי בתים לרכוש נכס, ועם הזמן זיהיתי צרכים אצלנו במגזר וממש בתקופה זו אני לקראת לברך על המוגמר על מוצר שיתאים לכל אחד להגיע לנכס מניב באופן בטוח (ככל שאפשר) בדרך טובה ובר השגה.

אסוציאציות

רמת ויז’ניץ

המאה שערים של הצפון.

שחר כחול

פרוייקט של האלוף במיל’ אליעזר שקדי והרב רם משה ראב”ד, שגדולי ישראל היו בסוד הענין, עוד יסופר בו בעתיד. זכיתי ללוות את הפרוייקט זמן קצר.

טסלה

אקו סיסטם לנהיגה, חברו הטוב של הנהג.

רכב חשמלי

דרך יקרה לנסוע בזול.

נכסים דניידי

מוצר שמאבד מערכו כל עוד הוא נוסע.

נכסים דלא ניידי

אם לא יודעים עדיף לא לעשות. יש ללמוד לעומק חודשים לפני שעושים צעד.

אמונה

להאמין בדרך ולא לסטות ממנה.

חיפה החרדית

שטייטל של פעם. טובה ואיכותית.

בני ברק

בירת עולם התורה והחסידות. עיר שחוברה לו יחדיו, צפיפות מאתגרת.

 

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן