פרקליט מחוז חיפה הוא המועמד לתפקיד פרלקיט המדינה

פרקליט מחוז חיפה עמית איסמן, הוא המועמד לתפקיד פרקליט המדינה. תחתיו עבדו מספר מתמחים חרדים שהביעו הערכה לאיש.

ועדת האיתור למשרת פרקליט המדינה החליטה הערב פה-אחד להמליץ לשר המשפטים למנות את עו”ד עמית איסמן לתפקיד פרקליט המדינה ה-12. בהחלטתה, קובעת הוועדה כי עו”ד איסמן בלט מעל כל יתר המועמדים במכלול השיקולים שנבחנו ונמצא המתאים ביותר לתפקיד.

וכך נכתב בהחלטת הוועדה: “עו”ד איסמן הוא בעל ניסיון רב שנים בפרקליטות המדינה, ובשנים האחרונות מילא תפקידים בכירים ביותר בארגון – כפרקליט מחוז חיפה (פלילי), כמשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים (בפועל) וכמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים (בפועל). עו”ד איסמן זכה להמלצות מצוינות מצד בכירי מערכת המשפט, בהם שופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, היועץ המשפטי לממשלה הקודם, פרקליט המדינה הקודם, משנים ליועץ המשפטי לממשלה, בכירי משטרת ישראל והייעוץ המשפטי הציבורי, עורכי דין מהסנגוריה הציבורית ומלשכת עורכי הדין, ואחרים. כל הממליצים עמדו על מעלותיו המקצועיות והאישיות של עו”ד איסמן, והדגישו כי מדובר לשיטתם במועמד ראוי ביותר לתפקיד פרקליט המדינה”.

“בהופעתו המרשימה בפני הוועדה, ניכרה היכרותו המעמיקה של עו”ד איסמן עם מערכת אכיפת החוק ועם המערכת הממשלתית בכללותה. עו”ד איסמן הציג משנה סדורה ומפורטת להתמודדות עם האתגרים הניצבים היום בפני מערכת אכיפת החוק, הן במישור המקצועי והן במישור הניהולי. בנוסף, הוועדה התרשמה כי ביכולתו להוביל מהלכים ארגוניים משמעותיים שתכליתם חיזוק אמון הציבור בפרקליטות המדינה ובמערכת אכיפת החוק בכללותה. עו”ד איסמן הציג חזון של שקיפות ציבורית ופתיחות לביקורת. לאורך שנותיו, הוכיח עו”ד איסמן יכולת משפטית גבוהה ביותר וכישורים משפטיים יוצאי דופן, יכולת ניהול מעולה, יושרה ואמינות, יכולת עמידה בלחצים, והפגין עמוד שדרה מקצועי וערכי אל מול אתגרים כבדי משק”ל.

עו”ד איסמן, יליד תשכ”ז, נשוי ואב לשלושה, הוא בוגר בית הספר “ליאו בק” שבחיפה. בצבא שירת בחיל הרפואה והוא בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני בקרימינולוגיה וחוק.

לאתר לדעת נודע כי איסמן, קידם במאוד מתמחים חרדים שעבדו תחתיו במחוז חיפה, והוא נחשב לאדם ישר ונוח. עוד נודע כי במהלך דיון שהיה בעבר אצל היועמ”ש מנדלבליט, איסמן היה מהמתנגדים להגשת כתב אישום על שוחד נגד נתניהו, ואמר כי לכל היותר יש בתיק הפרת אמונים.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן