לבקשת העירייה נדחתה ההצבעה על הפרטת הנמל

ועדת הכספים של הכנסת דחתה לבקשת עיריית חיפה את ההצבעה על הפרטת נמל חיפה. ראש העיר: "המכרז יכשל בשל חוסר שת"פ עם העירייה".

ועדת הכספים של הכנסת דחתה לבקשת עיריית חיפה את ההצבעה על הפרטת הנמל. ראש העיר עינת קליש רותם: המכרז להפרטת נמל חיפה יכשל בשל חוסר שיתוף פעולה עם העירייה ומהלכים סותרים אותם מובילה המדינה”.

את הדברים אמרה ראש העיר עינת קליש רותם, בדיון סוער שהתקיים היום (שלישי) בוועדת הכספים בנושא הפרטת נמל חיפה. ראש העיר הביעה את התנגדותה לקידום המהלך שנעשה ע” המדינה בחוסר שקיפות וללא שיתוף העירייה כפי שנדרש וכפי שנעשה בעבר עם הפרטת נמל אילת.

“לחזית הים העירונית משמעות אדירה לעתיד העיר ופתיחתה אל הים. לא ניתן לממש את החזון החשוב הזה ללא שותפות מלאה עם העירייה ושילובה בתכנון העירוני”. לא ייתכן לממש את החזון בעוד שהמדינה מקדמת בזרוע אחרת באמצעות חנ”י תכניות לנמל דלק ואחסון דלקים בשטח המיועד להפרטה ונמצא בסמיכות מיידית לחזית הים באופן שימנע את הקמתה.

מדובר בפגמים הנובעים מהעדר שיתוף אי העברת מסמכים ומידע לעירייה פגמים שלא יאפשרו את מימוש החזון בשטח המיועד להפרטה. בנוסף, קיימים לדעת גורמי העירייה פגמים מינהלתיים לגבי דרך ההפרטה, אותם הציגו ראש העיר וסגניה ליו”ר ולחברי הוועדה בכנסת.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן