“נשמור על פרנסתן של עשרות אלפי משפחות במפעלים במפרץ חיפה”

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד סייר באזור המפרץ, נפגש עם ראשי הוועדים והנהלת בזן, ושמע מהעובדים על חששותיהם מפינוי המפעלים ***  בר-דוד: "למפעלים יש חשיבות אסטרטגית למדינה. נשמור על התעשייה הישראלית ועל מקומות העבודה"

“ההסתדרות תעשה כל מאמץ כדי להסיר את האיום של סגירת בזן וקבוצת מפעלי התעשייה באזור מפרץ חיפה. אם נידרש, נצא למאבק על פרנסתן של עשרות אלפי משפחות”. כך אמר היום (ראשון) יו”ר ההסתדרות ארנון בר-דוד במהלך סיור מיוחד שקיים באזור.

סיורו של יו”ר ההסתדרות וצוותו באזור, בליווי יו”ר מרחב חיפה בהסתדרות משה מזרחי, נערך בהמשך להחלטת הממשלה על הקמת ועדת מנכ”לים בין-משרדית שמטרתה לדון בפינוי אזור התעשייה במפרץ חיפה.

במסגרת ביקורו, בר-דוד קיבל סקירה על פעילות המפעלים ממנכ”ל בזן משה קפלינסקי ויו”ר בזן עובדיה עלי. כמו כן, הוא נועד עם ראשי הוועדים בהם יו”ר ועד בזן חנן סונטג, יו”ר מועצת עובדי בזן דורון ניסן, יו”ר ועד כרמל אולפינים מאיר שאשא, ויו”ר ועד גדיב סמי וקנין. יחד הם קיימו מפגש מקוון עם העובדים.

ראשי הוועדים התריעו בפני יו”ר ההסתדרות כי התוכנית שאישרה הממשלה לא נותנת מענה לעובדי המפעלים ועלולה לפגוע במקור פרנסתן של כ-15 אלף משפחות. הם הוסיפו כי להחלטה תהיה השפעה דרמטית וקשה על התעשייה הישראלית, וזאת למרות שהמפעלים עומדים בכל התקנים המחמירים הנדרשים.

ארנון בר-דוד הוסיף כי “מדובר באירוע בעל השפעה לאומית. הפופוליזם ניצח פה את ההיגיון. המפעלים הם בעלי חשיבות אסטרטגית למדינה. צריך לפעול להפחתת זיהום האוויר ולשמור על חוקי הגנת הסביבה, אבל יחד עם זאת יש לשמר את התעשייה ואת מקומות התעסוקה באזור מפרץ חיפה. נפעל בכל המישורים למען העובדים, ואני מחזק את ידיהם”.

עוד השתתפו בסיור: מנכ”ל ההסתדרות ורמ”ט יו”ר ההסתדרות עו”ד אופיר אלקלעי, מ”מ יו”ר ההסתדרות רועי יעקב, סגן יו”ר מרחב חיפה בהסתדרות יעקב גבאי, יו”ר האגף לאיגוד מקצועי במרחב חיפה, דוד לוי, וממונה תיק האנרגיה במרחב אילן ברנשטיין.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן