יהב עם חרדים. למצולמים אין כל קשר לכתבה. תמונת אילוסטרציה. צילום: 970

יהב הצהיר: אצלי הרכבלית תעבוד בשבת – התגובות לא איחרו

יונה יהב הצהיר בראיון עיתונאי כי אם ייבחר הוא יפעיל את הרכבלית בשבת. התגובות בעקבות דבריו לא איחרו לבוא.

יונה יהב שהודיע היום (שלישי) על חזרתו לזירה והתמודדותו על ראשות העיר, התראיין לערוץ 12 וכנראה עשה את הטעות הראשונה והאחרונה בכל הקשור לציבור הדתי והחרדי בעיר.

יהב שבבחירות האחרונות לא קיבל את תמיכת מרבית הציבור החרדי, נהנה באותם ימים מתמיכתם של חסידי סערט ויז’ניץ, שבעקבות דבריו כעת, נראה כי גם הם יתקשו לחזור ולתמוך בו.

בראיון שנתן יהב הוא נשאל לגבי הפעלת הרכבלית בשבת, והוא מצהיר מפורשות שאם ייבחר היא תעבוד בשבת, והוא משיב: “בוודאי. כשהקמנו אותה זו הייתה הכוונה, הסטטוס קוו לא נשמר, ואצלי הסטטוס קוו יישמר”.

דברים אלו של יהב אודות ‘הכוונה’ בעת ההקמה, לא מתיישבים עם דברים שטען בעבר עו”ד מירון שעה שפנה ליועצת המשפטית לממשלה בנוגע להפעלת הרכבלית בשבת ובימי מנוחה, כשהוא ציין במכתבו אז, כי הפעלת הרכבלית בשבתות ובימי מנוחה מהווה סטייה מהותית מתנאי המכרז וההסכם הנחתם ומהפרשנות המשפטית שעמדה בבסיסו – וממילא מחייבת יציאה למכרז חדש ושוויוני.

דבריו של יהב שפשטו היום בקרב הציבור החרדי, הביעו אכזבה אצל רבים שסברו כי לאור דבריו במסיבת העיתונאים, אולי ימצאו ויגלו יונה יהב אחר, אלא שדברים אלו שנאמרו בראיון ראשון, מלמדים אחרת. גורמים בכירים במגזר החרדי בחיפה ששוחחו הערב עם אתר 970, אמרו כי יהב לא השתנה ובטח עם האמירות האלו הוא לא יזכה לקולות בציבור החרדי.

אחד מהבכירים ששוחח עם אתר 970, אמר כי לשיטתו כלל לא נכון וראוי להגיב ליהב. “התמיכה בו כעת היא תקרת הזכוכית שלו, ובתוך שבועיים גם תמיכה זו תרד”.

עוד גורם ששוחח עימנו טען כי הייתה זו טעות של יהב להתחיל ברגל שמאל, ועוד בנושא השבת שזהו אחד הדגלים של היהדות החרדית.

מרחבי האתר
חדשות חיפה

פרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל יוצא לדרך

חברת “חוצה ישראל” מודיעה על תחילת העבודות בפרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל במקטע “סמי עופר”. קו המטרונית החדש יספק גישה מהירה, נוחה ויעילה למרכזי המסחר והתעסוקה, למוסדות הלימוד ולמרכזי הפנאי והבילוי באזור.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן