ראש הישיבה הגר"ש אלתר שליט"א. צילום: באדיבות המצלם

סימן לבאות? הגר”ש אלתר על חיפה: יש לה חן מיוחד

ראש הישיבה הגר"ש אלתר על חיפה: "עיר שיש עליה חן מיוחד". את הדברים אמר בפני אברכי הכולל בחיפה לרגל 'סיום הלכות יום טוב'. בדבריו סיפר ראש הישיבה כי יש לו קשר חם לחיפה שם התגורר בצעירותו, "עיר שיש בה את כל המעלות אך היא לא הפכה ל'כרך'". לסיום איחל: "שהקהילה בחיפה תתרחב".

בדברים שמסר בפני אברכי כולל גור-תורה בחיפה, עמד ראש הישיבה הגר”ש אלתר שליט”א על מעלת המגורים בחיפה, שבה, כך אמר, “ניתן ללמוד בישוב הדעת וברוגע מבלי שהסחות הדעת של המרכז יפריעו ללימוד”. בדבריו התרפק על השנים שבהם התגורר בחיפה, לאחר חתונתו, כשהוא מעיד כי “לעיר היה חן מיוחד”.

דבריו של ראש הישיבה נאמרו במסגרת הסיום שערכו אברכי הכולל, בראשו עומד הרה”ג רבי ישעיהו משה גנזלר שליט”א, ובו השתתף גם רב הקהילה בחיפה הגאון רבי יצחק מאיר פלד שליט”א. את המשא המרכזי בפני האברכים נשא הגרד”ח אלתר שליט”א, ולאחר מכן השמיע אחיו, ראש הישיבה, דברי ברכה קצרים.

בדבריו הזכיר ראש הישיבה את שנות מגוריו בחיפה, לאחר נישואיו, עת היה סמוך על שולחן חותנו ר’ חיים דוב רובינשטיין ז”ל. “לי עצמי יש קשר ורגש חם לחיפה”, אמר והזכיר את אותן השנים, והדגיש כי “למרות שהציבור החרדי בעיר גדל מאז, אך החן המיוחד שהיה לעיר נשאר”.

ראש הישיבה הזכיר את דברי המהרש”א שכותב כי לפעמים יש להימנע מלימוד בבית המדרש בשל הסחות דעת, אך “בחיפה יש פחות הסחות דעת. זו אמנם עיר גדולה שיש בה את כל המעלות מבחינת פרנסה, אך היא לא הפכה ל’כרך’. חן המקום על יושביו. אפשר ללמוד בה ברוגע מבלי שיש בה את כל מה שמסיח דעת מהלימוד כפי שהדבר מורגש בערי המרכז”. הוא העיד על עצמו כי “הרבה קניתי שם”.

בהמשך אמר כי “פעם קראו לחיפה ‘עיר העמלים’. וכך גם היום, ‘אדם לעמל יולד’, ולעמל תורה. יש לעמול וללמוד תורה על מנת לקיים”. לסיום בירך את האברכים ש”הכולל יגדל וכך גם הקהילה בעיר, שיבואו עוד הרבה אך שהחן המיוחד שלה ישאר”.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן