צילום: באדיבות המצלם

סיום מסכת ומרתון של נאומי תורה ע”י תלמידי הישיבה

השבוע התקיים בישיבה התיכונית יבנה בחיפה, ערב מרגש, על ידי מוסדות שערי דעה בראשות רב שכונת ס. דניה הרב אלחנן דעי שליט"א ומשפחת רוטר, לציון אחד עשר שנה לפטירתו של הרב ישעיהו רוטר ז"ל, שנפטר בעת שכיהן כר"מ בישיבה התיכונית יבנה חיפה.

השבוע התקיים בישיבה התיכונית יבנה בחיפה, ערב מרגש, על ידי מוסדות שערי דעה בראשות רב שכונת ס. דניה הרב אלחנן דעי שליט”א ומשפחת רוטר, לציון אחד עשר שנה לפטירתו של הרב ישעיהו רוטר ז”ל, שנפטר בעת שכיהן כר”מ בישיבה התיכונית יבנה חיפה.

לזכרו, הופקה זו השנה התשיעית, חוברת מרשימה של חידושי תורה שנכתבו על ידי רבנים ותלמידים הלומדים בישיבה בבית המדרש הקרוי על שמו – “בשבילי ישעיהו”. היכל המוסדות, היה עמוס בהורים ותלמידים ובני משפחה אשר הסבו מסביב לשלחנות ערוכים, לצד סעודה מכובדת כיד המלך כיאה למעמד מכובד זה.

במרכז הארוע תלמידים סיימו מסכתות שלמדו באופן אישי במהלך השנה, ואף נערך מרתון נאומים בין חמשה תלמידים שהירצו בציבור את המאמר שלהם בנושאים שונים בפני הקהל וההורים.

את המעמד פתח הרב חי זרקא – מנכ”ל מוסדות שערי דעה שהודה לכל הנוכחים ודיבר ברגש רב על ייחודו של הערב הזה ועל המשימה הרוחנית המוטלת זה כ-11 שנים לפתחם של האברכים המלמדים ועל עזרתם הברוכה של משפחת רוטר. וסקר  מבצעי תוכן רבים שנעשים על ידי מוסדות שעררי דעה להצלחתם הרוחנית של תלמדי הישיבה.

אחריו נשא דברים, ראש הישיבה הרב יורם שמיר שליט”א הפורש מתפקידו בסיום השנה לאחר ארבע עשרה שנה של פעילות. אשר שיבח את התלמידים והודה מקרב לב לאברכי הכולל ולעומד בראשם.

ראש הכולל הרב שמואל כהן הזמין את הרב אליהו בלום מרבני שכונת נווה שאנן ורב בית הכנסת רמב”ם, שציין בהתפעלות את התרומה הייחודית של מוסדות שערי דעה לצמיחתם הרוחנית של תלמידי הישיבה.

לאחריו הוזמן ראש המוסדות הרב אלחנן דעי שליט”א שסיים את מסכת כתובות והזמין את התלמידים לסיים אחריו עוד כעשרה מסכתות לע”נ קרובי המשפחות מתומכי המוסדות.

לאחר תפילת ערבית הוזמנו התלמידים אל קדמת האולם והירצו בפני הקהל וההורים בשטף ובצורה קולחת סוגיות עמוקות מתוך התלמוד וההלכה. חבר שופטים בראשות ראש הישיבה הרב יורם שמיר, רב השכונה הרה”ג חיים כץ שליט”א, דיין בית הדין האזורי הרה”ג ינון בוארון שליט”א, והנדיבים עו”ד רני פינגרר ואיל פוסטיליניק דירגו את מוסרי המאמרים, לחמישה מקומות, אשר זכו במלגה מכובדת.

הארוע הותיר רושם עצום מתוך ציפייה עצומה להמשך הפעילות המשותפת בין ישיבת יבנה ומוסדות שערי דעה. והנאומים מעוררי ההשראה שנשאו הדוברים והתלמידים כאחד היוו שיקוף אמיתי של מחויבות הישיבה ללימוד תורה וצמיחה, המהווים עדות עוצמתית להשפעת חייו ומורשתו של הרב ישעיהו רוטר.

 

 

מרחבי האתר
חדשות חיפה

פרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל יוצא לדרך

חברת “חוצה ישראל” מודיעה על תחילת העבודות בפרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל במקטע “סמי עופר”. קו המטרונית החדש יספק גישה מהירה, נוחה ויעילה למרכזי המסחר והתעסוקה, למוסדות הלימוד ולמרכזי הפנאי והבילוי באזור.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן