המשפיע הרב וועכטר שליט"א בהתוועדות. צילום: 970

צפו: כשהרב וועכטר סיפר את סיפורו האישי בהתוועדות

בהתוועדות ג' תמוז שנערכה הלילה (חמישי) בביהמ"ד 'מעייני ישראל', סיפר הגה"ח המשפיע הרב מענדל וועכטר שליט"א, את סיפורו האישי והמופת מכ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זצוקל"ה.

הלילה (חמישי) נערכו מספר התוועדויות לציון ג’ תמוז, יום הסתלקותו של כ”ק האדמו”ר מליובאוויטש זצוקל”ה שנפטר לפני 29 שנים. בבית המדרש ‘מעייני ישראל’ שברחוב מיכאל, התוועד אחד מגדולי משפיעי חב”ד ומראשי מערכת ‘חסידות מבוארת’, הגה”ח הרב מענדל וועכטר שליט”א.

במהלך דבריו עמד בין היתר על הדברים המופלאים שהיו בימי חייו של האדמו”ר זצוקל”ה, והמופתים הרבים שחזו בהם כולם. בנקודה זו הוא ציין את המופת האישי שלו, שעה שהותקף על ידי חסידי סאטמר בשל לימודו את תורת חסידות חב”ד עם הגאון הרב יואל כהן זצ”ל, שהיה החוזר של הרבי. “הייתי מגיע ללמוד בכל ליל שישי עם הרב יואל. אני זוכר שפעם אחת ישנו ולמדנו מ-12 ועד שבע בבוקר. היה פשוט גן עדן. בהמשך דבריו סיפר הרב וועכטר כי לאחר שהותקף, הוא נפצע באורח קשה ואושפז בבית רפואה. כ”ק האדמו”ר מליובאוויטש זצוקל”ה, התעניין במצבו וביקש לשלוח עבורו שבעה דולרים עבור בני משפחתו, אולם באות עת היו רק חמישה. “כבר אז אשתי הבינה ואמרה שיהיו לנו שני ילדים נוספים”. אל ההתוועדות הגיע גם רב קהילת צאנז בחיפה הגה”ח הרב נפתלי צבי בלך שליט”א.

במקביל להתוועדות בביהמ”ד של ‘מעייני ישראל’, נערכה התוועדות נוספת בישיבת חב”ד שברחוב ארלוזרוב, שם התוועד המשפיע הרב חיים ניסלביץ מירושלים.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן