עץ שקרס בחיפה על רכב. תמונת אילוסטרציה. צילום: 970

עץ קרס על הרכב – ועכשיו באה תביעה נגד העירייה

תושבת העיר תובעת את העירה בשל נזק שנגרם לה כתוצאה מעץ שקרס על רכבה, והעירייה סירבה לשלם את הנזק.

תושבת העיר תובעת את העירה בשל נזק שנגרם לה כתוצאה מעץ שקרס על רכבה, והעירייה סירבה לשלם את הנזק. בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט בעיר, טוענת התובעת כי לפני כחצי שנה החנתה את רכבה ברחוב זלמן שניאור שבשכונת רמות רמז, וכאשר שבה אל רכבה, היא גילתה כי עץ שלידו חנתה נשבר ונפל על רכבה, וכתוצאה מכך נפגע מכסה המנוע של הרכב בנוסף למכה בצידי הרכב. לטענתה של התובעת על פי דו”ח שמאי הנזק נאמד בסדר גודל של 5,000 שקלים ולצד התוספות הנלוות היא תובעת על סך 6,800 שקלים.

לטענת התובעת האחריות של העירייה הינה מתוקף פקודת העירייות, כך שבעניין רחובות תעשה העירייה פעולות, תמנע, תסיר מכשולים והסגת גבול. עוד טוענת התובעת כי לא ייתכן שהנתבעת שהינה רשות מקומית תסיר ממנה כל אחריות לרחובות עירה, שכן היה עלה לאמוד את הסכנות הנלוות בזמן מזג אוויר סוער והכל על מנת שלא יהיו פגיעות בנפש וברכוש.

בכתב התביעה שהוגשה הביאה התובעת את תגובת העירייה שנכתבה לה בעבר כאשר תבעה את נזקיה, שם ענתה העירייה באמצעות משרד עורכי דין, כי לעירייה לא היה לעשות דבר והיא נהגה כרשות מקומית סבירה או זהירה בנסיבות העניין. לשם חיובה של העיירייה בדין, יש להצביע על רשלנות מצידה ורשלות כזאת לא הנוכחה במקרה דנן, מה שהביא את העירייה לדחות את הפנייה ובעקבות כך הוגשה התלונה.

בעיריית חיפה טרם הגישו כתב הגנה לבית המשפט

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן