סטלה מריס. צילום: אתר 970

לכו מכאן! – מאמר מערכת

תופעה חדשה בשבועות האחרונים שמשליכה עלינו - הציבור החרדי המתגורר בעיר. מתברר כי קבוצה תמהונית שהחליטה כי אלישע הנביא קבור בתוך כנסיה, מצליחה לגרום להתססה, שכבר הביאה לפגיעה בחרדים תמימים שטיילו באזור סטלה מריס.

לפני מספר שבועות נחרדנו כולנו כשראינו בריון אלים מכה איש בעל חזות חרדית כשהוא עטוף בטלית. הסרטון המדובר שהפך לויראלי ברשתות החברתיות, לווה בטקסט שבו נכתב כי מתפלל הוכה ונדחף בחיפה ע”י ערבי.

חיפאים שנתקלו בסרטון לא הכירו את האיש המוכה מהסרטון, ולמען האמת גם לא כל כך זיהו היכן הוא המקום המדובר שבו אירע הסרטון.

רק מאוחר יותר כשהמשטרה נכנסה לסיפור ולחקירה, התמונה החלה להתבהר. אז הוברר כי מדובר באירוע שהתרחש בסמוך לכנסיה בסטלה מריס, והחשוד האלים נעצר לחקירה.

בימים ההם, כשבדקנו מעט אחר אותו חשוד, הוברר כי זו לא פעולה אלימה ראשונה וגם לא שניה. במשטרה התייחסו לכך ברצינות, אך בד בבד החל הסיפור לקבל תפנית.

מתברר כי באחרונה החלו להגיע אל הכנסייה חסידי ברסלב שונים מרחבי הארץ, בטענה ששם בכנסייה קבור אלישע הנביא.

המקרה שתחילה היה נראה הזוי, הפך למציאות שהביאה את מפקד תחנת משטרה ואת ראש העיר להגיע למקום ולנסות להרגיע את הרוחות, אך מסתבר שהניסיונות השונים להרגעת הרוחות לא עובדים על זרים שאינם תושבי חיפה.

כך או כך, נראה כי בשבועיים האחרונים מתחיל להיחצות קו מסוים שראוי כי הציבור החרדי בעיר יאמר את דברו.

בשבוע שעבר ביום שלישי בשעה ארבע לפנות בוקר, הגיע אוטובוס ובו עשרות צעירים חסידי ברסלב למקום. חלק ירדו והחלו לדפוק על דלתות המנזר והכנסייה, תוך שהם דורשים להיכנס פנימה למנזר.

כצפוי החלה מהומה וכאשר שמעו שמשטרה בדרך למקום, הסתלקה הקבוצה כלעומת שבאה. אלא שזה לא נגמר במקרה ההוא, כי גם אתמול (ראשון) באה קבוצה באוטובוס מירושלים ושוב החלה מהומה במקום. במקרה הנוכחי לא מיהרו להימלט מהמקום, והמשטרה עיכבה שניים מהצעירים.

לא ברור מי זו אותה קבוצה,  ועוד יותר לא ברור האם רב נתן למאן דהוא היתר הלכתי להכנס למקום של עבודה זרה.

מעבר לכל הנ”ל, דבר אחד כן ברור. אותם צעירים שאינם תושבי חיפה, יוצרים תסיסה מכלום ועל כלום, וגורמים רעה לציבור החרדי כולו.

רוצים לדעת עד כמה? הנה קבלו סיפור שהגיע למערכת אתר 970 שלשום (מוצ”ש) בלילה. תושב שכונת הדר הנמנה על אחת הקהילות החסידיות, שלח לנו הקלטת הודעה קולית של חברו שבא לשבת בעיר, ובצאת השבת רצה לטייל מעט. החסיד תושב אשדוד, עלה בתמימותו לסטלה מריס כדי לראות את הנוף היפה שנשקף מהמקום. אלא שאז הבחינו בו צעירים ערביים, ודאגו להרחיקו מהאזור באיומים וכמעט במכות. רק בשל עזרתו של בן מיעוטים שהיה במקום, הסיפור לא נגמר בפציעתו.

מתברר כי בעקבות כל המקרים האחרונים, לאורך כל שעות היממה מסתובבים שם צעירים נוצרים, ואליהם הצטרפו גם מוסלמים שמבקשים להגן על המקום מפני אותה קבוצת ברסלבים. אצל אותם צעירים ערביים, הם אינם מבחינים בין חסיד שבא לטייל וליהנות, לבין מישהו שבא לעורר פרובוקציות, וכך יוצא שהראשונים להיפגע הם תושבי העיר ואלו שבאו לנפוש בו מעט ולראות את חיפה ביופייה.

זה הזמן לומר לאותה קבוצה תמהונית; לכו מכאן. אין לכם מה לחפש כאן, ובטח לא לגרום נזק לנו, תושבי העיר.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן