פריסת סיבים אופטיים. צילום: 970

אחרי המתנה ארוכה; הסיבים בגאולה

אחרי תקופה ארוכה מאז החלו להניח בישראל סיבים אופטיים, היום (שני) הגיע תור רחוב גאולה. רק אתמול אישרו בכנסת פטור לחברות התקשורת הגדולות מחובת הפרשת חצי אחוז מההכנסות לקופת התמרוץ.

אחרי המתנה ארוכה, הסיבים מגיעים גם לרחוב גאולה. לאחר שבמקומות רבים בחיפה הונחו כבר לפני קופה ארוכה סיבים אופטיים שמביאים לגלישה מהירה ולהעברת נתונים בקצב מהיר, הנה היום החלו גם בהנחת תשתית זו ברחוב גאולה, שהינו רחוב מרכזי בשכונת הדר.

תחילת העבודה היא בצד עם המספרים הזוגיים, כאשר כבר השבוע צפויים לעבור גם אל הצד של המספרים שאינם זוגיים.

בעבר הקים שר התקשורת הקודם יועז הנדל, קופת תמרוץ שנועדה לגרום לבזק להתחיל בחיבור הסיבים בכל הארץ, כאשר המתווה היה שחברת בזק תבחר 85% ממשקי הבית לפרוס בהם את הסיבים, וכדי להשלים את ה-15% הנוספים משרד התקשורת הקים קופת תמרוץ שאליה חברו חברות התקשורת הגדולות שהפרישו חצי אחוז מההכנסות של החברה, ואותה קופה נועדה לתמרץ את פריסת הסיבים באזורים שנכללים ב-15%.

חיפה כמובן לא נכללה באותם 15%, אולם טרם נפרסו סיבים בכל העיר, ובשיחה לפני כשבועיים עם גורם בכיר במשרד התקשורת, אודות פריסת הסיבים הוא אמר כי יש פרק זמן של עד סוף שנת 2024 כדי להביא לפריסה מלאה בכל רחבי הארץ.

כך או כך, ברחוב גאולה התושבים מברכים על הפריסה, שבוודאי תביא לקו איכותי יותר למשתמשים בסיב האופטי.

מרחבי האתר
מחוץ לחיפה

ברקע המצב: סיור היערכות במירון לקראת ל”ג בעומר

בצל המצב הביטחוני המתוח, נערך היום (שלישי), סיור היערכות בהר מירון לקראת אירועי ל”ג בעומר הצפויים בלג בעומר. הסיור התקיים בראשות מפכ”ל המשטרה, ממ”ז צפון, פרוייקטור ההילולא ובכירים נוספים.

לידיעה המלאה »
מחוץ לחיפה

נתניהו בנושא צווי מעצר: שערורייה בקנה מידה היסטורי

ראש הממשלה נתניהו יוצא נגד האפשרות שבית הדין בהאג יוציא צווי מעצר נגדו ונגד ראשי המדינה, ואומר כי מדובר בשערורייה בקנה מידה היסטורי. “זאת תהיה הפעם הראשונה שמאשימים בפשעי מלחמה מדינה דמוקרטית, שנלחמת על חייה לפי כל כללי הדין הבינלאומי”.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן