שאלת השבוע למתמודדים על ראשות העיר: התיירות לאן?

אחת לשבוע אנו מעלים כאן ביום שלישי שאלה זהה אחת לכל המתמודדים על ראשות העיר. והשבוע: ניצול פוטנציאל התיירות בחיפה. כנסו וגלו את השאלה וגם את התשובות

שאלת השבוע: חיפה לא מנצלת את פוטנציאל התיירות שבה. מה לדעתך צריך לעשות, ומה הן התוכניות שלך לקדנציה הבאה.

עינת קליש: שדה תעופה, שדה תעופה, שדה תעופה. אחרי שנוודא כי לחיפה יהיה שדה תעופה בינלאומי פעיל, המחבר את העיר עם אירופה, נמשיך לפעול להקמת תשתיות של מלונאות, איזורי פנאי ובילוי, מתחמי תרבות ועוד. בקדנציה האחרונה פעלנו מול חמש ממשלות בנושא שדה התעופה. הצלחנו לחתום על הסכם עם משרד התחבורה, רש”ת (רשות שדות התעופה) ורת”א (רשות התעופה האזרחית) על הארכת המסלול שיחבר את חיפה עם כל אירופה, עד אנגליה ואף מעבר. לרוע מזלנו, הקורונה פגעה בענף התיירות בכל העולם, ויחד איתה נסגרה פעילות חברת התעופה הישראלית ישראייר בחיפה. מאז, פעלנו בנחישות לגייס משקיעים פרטיים שיפעילו את שדה התעופה, ולשמחתנו אף הצלחנו: חברת אוניברסל-אייר המלטזית החלה מפעילה טיסות לקפריסין, ולאחרונה מביאה טיסות צליינים מרומניה. בחודש האחרון פורסם כי אנשי עסקים מובילים מקימים חברת תעופה ישראלית חדשה “אייר-חיפה”, שתרחיב ליעדים נוספים.פרויקט הדגל אותו קידמנו הקדנציה הוא חזית הים העירונית. לאחר מפגשים שקיימנו עם הזכיין ההודי, אדני, שאימץ את החזון שלי לעיר התחתית – חיפה עתידה ליהנות מתוספת 136 אלף מ”ר בנייה בעיר למלונאות, עסקים, פנאי ובילוי, ועם דגש על תיירות, פרויקט אותו בכוונתי לקדם ביתר שאת בקדנציה הבאה בלי נדר. בתכנית ההתחדשות של קריית חיים, המתוכננת כשכונת רביירה לכל דבר ועניין, הוספנו 1480 חדרי מלון. כמו כן קידמנו מספר פרויקטי מלונאות שנמצאים היום בתהליכי תכנון מתקדמים. עשינו בקדנציה זו רבות לחידוש מתחם סירקין בהדר ורובע הנמל בעיר התחתית. חיפה הפכה בשנתיים האחרונות למעצמה קולינרית, ולא בכדי, עם תוספת של עשרות מסעדות מיוחדות אליהן מגיעים מכל הארץ. ואכן, נתוני תפוסת המלונות בשנים האחרונות מתחילים להראות שחיפה היא בין הערים האטרקטיביות לתיירות בארץ. עבודה רבה עוד מוטלת לפנינו, אבל חיפה, ללא ספק, בדרך הנכונה להפוך לעיר תיירות מיוחדת ונדירה בנוף הישראלי.

יונה יהב: “חיפה היא עיר חוף וספורט מהמובילות בארץ. אף על פי כן, חיפה רחוקה ממיצוי הפוטנציאל שלה, ונמצאת הרחק אחרי ערי חוף אחרות בישראל. עם כניסתי לתפקיד אהפוך את חיפה לבירת התיירות של הצפון ולאחת משלוש הערים המובילות בתיירות בישראל! בכוונתי לבנות חווית תוכן תיירותי מנצחת, ובכך להוביל מהפך תפישתי: שיווק אתרי הטבע של העיר השזורים במרקם הבנוי, הפיכת הטופוגרפיה שלה להרפתקה של גילוי ושוטטות ברגל, באמצעי מיקרו מוביליטי ובתחבורה ציבורית. אטפח את הקהילות היצירתיות בעיר ואתן במה וחשיפה לתוצרת שלהם במגוון מוקדים בעיר. אפתח את עסקי התרבות, הפנאי וההסעדה ואצור תודעה כלל קהילתית של עיר מארחת בעלת ניחוח קוסמופוליטי ושפע של הזדמנויות לבילוי ופנאי”.

דוד עציוני: חיפה הינה עיר מדהימה ביופייה ויכולה בקלות להפוך לדבר הבא בעולם התיירות. מהנופים האורבניים הייחודיים, חופי הים הקסומים, קולינריה עשירה, אתרים היסטוריים של שלוש דתות, פנאי, תרבות ועד הפסגות הירוקות ברכס הכרמל. כראש עיר אפעל לפיתוח היתרונות היחסיים של חיפה כגון חופים, רכס הכרמל, אתרים היסטוריים, מפגש שלוש דתות ועוד. אוציא לפועל את תכנית חזית הים ונמל האורות. אבסס את מעמדה של חיפה כנמל עוגן מרכזי לקרוזים בים התיכון ואקדם את שדה התעופה הבינלאומי הנוסף כשער כניסה לישראל.

יעקב בורובסקי: אי ניצול פוטנציאל התיירות הוא מחדל ניהולי. נמתג את חיפה כעיר תיירות ספורטיבית, העיר התחתית אזור מלונות. נייצר אטרקציות רבות לכל הגילאים. כל הקרוזים ישולבו בסיורים בחיפה. פסטיבלי חיפה יהיו רבים ומגוונים ויחודיים ננצל את כל המתקנים כולל סמי עופר. בקיצור נעבוד ממוקדי תיירות בניהול מתקדם המנצל את הים והיער.

אביהו האן: לחיפה פוטנציאל תיירותי טבעי, עם חופי ים והר הכרמל. כראש העיר הבא של חיפה אפעל לפתח תיירות מבוססת על היתרון הטבעי שבא עם הים. אקדם פיתוח אטרקציות תיירותיות מבוססות פארקים, נמתג את הרכבל כמנוע לעידוד תיירות בחיפה. נמנף את הפעילות באיצטדיון כמנוע למופעי ענק ולארועי תרבות מושכת תיירות. בחיפה קיימות קהילות מדתות רבות ושונות, ששוכנות בשכנות טובה ובשלום. בנוסף חיפה נמצאת על הר הכרמל המקודש למספר דתות. נפתח גם את פעילות התיירות המבוססת על דתות והחיבור שבין הקהילות הדתיות בחיפה. אפעל ליישום התוכניות לפיתוח חזית הים של חיפה כמנוע לפיתוח התיירות בעיר. חיפה בראשותי תהיה עיר משגשגת מבוססת על תיירות.

שרית גולן שטיינברג: תוכניות העבודה שלי לעיר חיפה עוסקות במניפי הצמיחה הכלכליים של העיר תוך שימוש במשאבים העירוניים הייחודיים לנו. אין ספק שחיפה צריכה להיות עיר תיירות מובילה המספקת תוכן ואטרקציות שיימשכו אליה תיירות פנים וחוץ ויביאו למינוף הכלכלה העירונית תוך סיוע לעסקים ויצירת מקומות תעסוקה משמעותיים. תוכניות העבודה שלי כוללות פעולות מרכזיות לטווח הקצר והארוך הכוללות בין השאר הבאת פסטיבלים ומופעים בינלאומיים לחיפה, הקמת מערך אוטובוסים תיירותיים ומינוף הטבע העירוני הייחודי לחיפה לפיתוח תיירות פנים.

ניר שובר: הצוות שלי מסיעת ״חיפה פיתוח״ יחד איתי נרים את העיר הזאת למעלה, העיר שלנו היא יהלום לא מלוטש, יש לי תוכנית 100 הימים לקידום העיר בתחום התיירות במגוון תחומים, חיפה בראשותי תמצא את הפוטנציאל התיירותי שלה ותהפוך לעיר החלומות. נעודד יזמים לפתיחת אטרקציות תיירותיות, נפתח את השווקים ונייסד את שוק הלילה ברחוב החלוץ, נקדם בנייה של אלפי חדרי מלון לאורך חופי הים, נקדם את התרבות בחגי ישראל משהו שלא קיים בכלל בעיר ונפתח פסטיבלים למשפחות, אשקיע משאבים רבים וקשרי ממשלה לפתיחת חזית הים ופיתוח משאבי הטבע העירוני האדירים שיש לנו, נקדם את התיירות הימית בחופי הים, נפתח את הנגישות לוואדיות. נביא רכבת תיירותית לילדים ונקדם אותם בטיילות החוף, בבת גלים, בוואדי ניסנאס בהדר ובקריית חיים. בנוסף, נדאג לתוכנית מסודרת לקליטת התיירים שבאים באוניות לנמל חיפה שכיום יוצאים באוטובוסים משטח הנמל אל מחוץ לעיר לנצרת וירושלים.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן