הרב ברלנד. צילום: קו המידע ברסלב 9148

צפו: הרב ברלנד הורה לחסידיו לא להגיע לסטלה מריס

לאחר עימותים שהיו בעבר בכנסיית סטלה מריס, מזה כעשרה ימים ששקט במקום לאחר הוראה של הרב ברלנד לחסידיו שלא להגיע למקום עד לראש השנה. כל הפרטים אודות ההחלטה.

לאחר עימותים שהיו בחודשים האחרונים בין חסידי ‘שובו בנים’ לנוצרים מהמנזר ב’סטלה מריס’, הנה בעשרת הימים האחרונים חדלו חסידיו של הרב אליעזר ברלנד מלהגיע למקום, לאחר הוראה שנתן  לקהילתו.

ממידע שהגיע לאתר 970 עולה כי מה שעומד מאחורי המהלך, זו ההתערבות המשטרתית שהגיע עד לדרג המפכ”ל שביקש מרב המשטרה הרב ברכיהו להכנס לעובי הקורה.

בעקבות החלטה זו נפגש רב המשטרה עם בן משפחתו של הרב ברלנד, והוא הסביר את חומרת הנושא שרואה המשטרה, כשלדבריו מדובר באירוע נפיץ שיכול לגרום להתלקחות גדולה במדינה ואף מחוצה לה. הרב ברכיהו העביר את המסר מהמפכ”ל, כי המשטרה לא תוותר בנושא ותיהיה אכיפה כלפי כל מי שינסה לחרחר ריב.

במשטרה אמרו לאתר 970 כי היה נראה שבן משפחתו של הרב ברלנד הבין את חומרת הנושא, ועל כן סוכם כי חסידי ‘שובו בנים’ לא יגיעו לאזור עד לאחר ראש השנה, ובמקביך תצא קריאה פומבית של הרב ברלנד שלא להגיע למקום בתקופה זו.

עוד הוחלט להציב במקום שלט שמודיע כי הכניסה לכנסיה/מנזר אסור על פי ההלכה, ובמקביל הוחלט לבדוק אופציה לשטח סמוך לכנסיה ושאיננו במתחם הכנסיה, שבו ניתן יהיה להגיע בתיאום עם המשטרה אולם כל זה יקרה רק לאחר החגים.

במשטרה אמרו לאתר 970 כי הם שמחים שבשובו בנים הסכימו וקיבלו את המהלך שנועד להרגיע את האזור גם אצל הנוצרים וגם אצל היהודים, וכי כולם מקווים שהשקט יחזור למקום.

 

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן