צילום: באדיבות המצלם

כמעט אסון: הצית בגדי משפחה חרדית בסמוך לבלון גז

שוכר דירה בבניין חרדי ברחוב ברכת משה (השילוח), מתנכל לדיירים החרדים. על פי החשד הוא גם זה ששרף בגדים של בעל הדירה החרדי בפתח ביתו בסמוך לבלוני גז. לאחר שעוכב הוא שוחרר באחד הרחובות הסמוכים.

אירוע קשה שנגמר בנזק של אלפי שקלים וכמעט באסון, התרחש בבניין מגורים חרדי ברחוב ‘ברכת משה’, שעה שאחד הדיירים שאיננו חרדי, ושהגיע לאחרונה, הצית על פי החשד תכולת בגדים השייכים לאחת המשפחות החרדיות המתגוררות בבניין, בסמוך לבלוני גז. בנס נמנע אסון, אך הבגדים כולם נשרפו.

מ.ו, אחד הדיירים בבניין סיפר לאתר 970: “זה פשוט נורא מה שקורה אצלנו בבניין, מבניין שאמור להיות שקט וחרדי, אנחנו מוצאים את עצמנו מתמודדים פעם עם נרקומן שנכנס לדירה, פעם אדם חולה נפש, ופעם אנשים שהם סכנה רוחנית עם מעשיהם, והכל באותה הדירה ששייכת לאדם חרדי מבני ברק שקנה אותה להשקעה, ונתן למתווכת דירות את ניהול הנכס ואותה מעניין להשכיר את הדירה”.

“בימים האחרונים זה הגיע לשיא, אחרי שאותו דייר שנכנס בתקופה האחרונה, לקח על פי החשד לא מעט פריטי לבוש של משפחתי והצית אותם בתוך הבניין בסמוך לבלוני הגז. מדובר בשקיות שוויים אלפי שקלים וזהו נזק עצום”.

מ, ממשיך ומספר: “האירוע הזה הוא השיא שבא לאחר השפלת הנשים והילדים שמתגוררים בבניין. הוא מתנכל להם ומגרש אותם, מעשן בסביבתם הקרובה, ולא אחת מדבר נגד הציבור החרדי. לכל זה שתקנו והבלגנו, אבל זה הגיע השבוע למעשים. האירוע הראשון התרחש בערב, שעה ששמעתי חבטות עזות על דלת ביתי. יצאתי מהר ואני רואה אופנים שבורות, ברזלים וגרוטאות נוספות על דלת ביתי. ירדתי אליו ושאלתי לפשר המעשה, והוא השיב: “אתה שמת לי, אני מחזיר לך”, בשלב זה גם ניסה להכות אותי, אך השכנים שיצאו מבתיהם הגנו עליי. מיותר לציין שלא היו דברים מעולם ולא עשיתי דבר כזה כפי שטען. הזמנתי משטרה בעקבות המקרה האלים, הוא הוזהר על ידי השוטרים וחשבתי שבזה נגמר הסיפור”.

מ, שיצא עם משפחתו לשמחת בית השואבה, קיבל שעה קלה לאחר מכן טלפון משכן שסיפר לו שבסמוך לדלת ביתו יש שריפה ועשן רב. “רצתי מהר לבית, ואני רואה עשן ואש סמוך לבלוני הגז, ורק בנס הצלחנו לכבות את האש, אך כל הבגדים נשרפו כליל”.

שוב מ’ הזעיק את המשטרה שהגיעה תוך זמן קצר, ואף לקחה את אותו שכן בניידת, אולם לטענת מ’, חבריו שנסעו אחר הניידת ראו את השוטרים מורידים את השכן מספר רחובות לאחר מכן, מבלי שהוא נלקח לחקירה ובוודאי לא למעצר.

מ’ המתוסכל פנה לאתר 970: “אני ויתר השכנים רוצים את הגנת המשטרה מפני עבריינות. פעמיים הזעקנו משטרה, ובמקרה האחרון שהיה חמור ויכול היה לגרום לאסון כבד, גם אז אותו אדם משוחרר אפילו מבלי להיחקר. זה מתסכל ברמות ומוריד את כל האמון שנבנה מול המשטרה. שתבין, הכעס הוא לא רק על המשטרה אלא גם על אותו בעל דירה שמאפשר כך להשכיר את הדירה לכל מילי אינשי דלא מעלי, ולא מעניין אותו מה קורה לנו התושבים.

בעקבות האירוע פנינו גם למשטרת חיפה, וגם לבעל הדירה המתגורר בבני ברק. בשיחה עימו הוא הסביר שלקח אישה שמנהלת לו את הנכסים בחיפה, וכי לא היה מודע למי משכירים. משנודע לו כעת הדבר, הוא פעל מול המתווכת וביקש ממנה לבדוק מה ניתן לעשות לפי החוק וכן לראות מתי מסתיים החוזה עימו.

במשטרת חיפה טרם הגיבו לפנייתנו, לכשתתקבל תגובתם היא תפורסם כאן.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן