מקלטים פתוחים בחיפה. צילום: 970

בעירייה מכשירים את המקלטים בעיר לכל תרחיש אפשרי

חיפה אמנם נמצאת בשיגרה, אך הבוקר התקבלה החלטה על הכשרת כל המקלטים, והשיטור העירוני מבצע סיורי ביטחון, לצד תגבור כוחות פיקוד העורף.

בהוראת ראש העיר, עינת קליש רותם – נערכים לכל תרחיש ומכשירים את כל המקלטים ומרחבי המיגון האפשריים בעיר לשהייה בעת חירום. בעיריית חיפה הוציאו הודעה לציבור החרדי שאמורה להתפרסם בדקות הקרובות באמצעות מכשירי הסלולר הכשר. בהודעה נאמר כי כרגע חיפה נמצאת בשיגרה וכלל שירותי העירייה פועלים כסידרם למעט אי קיום לימודים במוסדות החינוך היום ומחר, ימים שני ושלישי.

במקביל, נערכים בעירייה לכל תרחיש ומכשירים את המקלטים ומרחבי המיגון האפשריים בעיר לשהייה בעת חירום. על התושבים לוודא כי המקלטים שבבעלותם פנויים וערוכים לשימוש בעת חירום. עיריית חיפה מקיימת סיורי ביטחון משותפים של פקחי אגף האכיפה העירונית עם משטרת ישראל. גם פיקוד העורף מתגבר את כוחותיו בעיר על מנת לסייע ולתת מענה לצרכים השוטפים של העיר.

מוקד התרמת דם של מד”א פועל במרכז הקונגרסים חיפה (אולם אורן קדושי יאסי 2) בין השעות 13:00 – 20:00. נא לעקוב אחר עדכונים באתר מד”א.

קו חם לתמיכה של המרכז הקליני הבין-תחומי באוניברסיטת חיפה נפתח לרשות התושבים ללא תשלום בהתמודדות עם פחדים, חששות וקשיים המתעוררים עקב המצב הביטחוני באמצעות טלפון 054-4830731.

כמו כן, אתר העירייה הוסב לחירום ומעודכן במידע וקישורים רלוונטיים למצב. יש לבחור את המרחב המוגן בהתאם לזמן העומד לרשותכם מרגע הישמע האזעקה עפ״י ״הכי מוגן שיש״, עפ”י סדר העדיפויות הבאות:
ממ״ד (מרחב מוגן דירתי) או ממ״ק (מרחב מוגן קומתי) הם הבחירה המועדפת
מקלט בבניין משותף הוא האפשרות השנייה, רק בתנאי שניתן להגיע אליו דרך חדר מדרגות פנימי.
האפשרות השלישית הוא מקלט ציבורי – בתנאי שניתן להגיע אליו תוך 60 שניות מרגע הישמע אזעקה
כשאין ממ”ד/ממ”ק או מקלט, יש לשהות בחדר מדרגות פנימי.

כדי להיות מוכנים מראש לכל תרחיש, יש להכין ציוד לשעת חירום ולהניחו במקום נגיש, דוגמת המרחב המוגן.

להלן רשימת הציוד לחירום:
מלאי מים (לפחות 3 ליטר לאדם) ומלאי מזון יבש ומשומר
אמצעי תאורה או פנס המופעלים על ידי סוללות.
אמצעים לקבלת התרעות ועדכונים – רדיו המופעל על ידי סוללות, ומטענים ניידים וסוללות רזרביות לטלפון הנייד.
תרופות וערכת עזרה ראשונה.
מסמכים חשובים וכסף מזומן
וציוד בהתאם למאפייני המשפחה – כמו משקפיים וציוד לתינוקות.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן