כללית במבצע חיסוני שפעת למפונים שבחיפה והסביבה

לקראת החורף מובילה כללית מחוז חיפה וגליל מערבי מבצע חיסוני שפעת לטובת מאות המפונים, זאת כחלק ממענה רפואי צמוד ב-26 בתי מלון באזור חיפה והסביבה שקלטו מפונים מגבול הצפון ומישובי הדרום. במרפאות החירום של כללית מקבלים השוהים שירותי רפואה ראשונית, סיוע נפשי והמשך של רצף טיפולי בכל תחומי הבריאות.

הנהלת מחוז חיפה וגליל מערבי של כללית שבשטחה נקלטו מפונים רבים מאזורי לחימה, לקחה על עצמה להעניק סיוע רפואי הן למפונים מגבול הצפון והן לתושבים מהדרום שנקלטו בבתי מלון באזור חיפה והכרמל.  בין השאר, לנוכח החורף המתקרב החלה כללית במתן חיסוני שפעת לכל השוהים במלונות. מבצע החיסונים נחל עד כה הצלחה מרובה. מאות ילדים, קשישים ובוגרים ממפוני הצפון ועוטף עזה קיבלו את החיסון החשוב.

המעטפת המקצועית של כללית מחוז חיפה וגליל מערבי הגיעה לכל אחד מ-26 המלונות ובתי הארחה שקלטו מאות מפונים מאזורי המלחמה בעוטף עזה ומיישובי הצפון. בחלק מבתי המלון הוקמו מרפאות חירום זמניות של צוותי כללית ובמלונות נוספים מסתייעים השוהים בשירות של ביקורי רופא ובמרפאות של כללית הממוקמות בסמיכות.

לצד חיסוני השפעת, הסיוע הרפואי שמעניקה כללית למפוני המלחמה, כולל סל רחב של שירותים בהתאם לצרכי המטופלים. שיתוף הפעולה עם גופים כגון משרד הבריאות, הרווחה וביטוח לאומי לצד האוזן הקשבת שמעניקים צוותי השירות של כללית לכל מקרה, מאפשרים הענקת סיוע במצבים של מצוקה נפשית, המשך של רצף טיפולי בכל תחומי הבריאות ואפילו טיפולים ברפואה משלימה, כל זאת לצד שירותי רפואה ראשונית.

הרב משה אדלר מנהל המגזר החרדי של כללית במחוז חיפה וגליל מערבי שלוקח חלק בהנהלת חמ”ל מלונות המפונים, מציין את היחס להם זוכים השוהים במלונות מהצוותים של כללית. “האחיות, הצוות הרפואי והאדמיניסטרטיבי, עושה כל שביכולתו ואף מעבר לכך כדי להקל על המפונים. היה לנו מקרה של אישה מבוגרת מקרית שמונה שלא יצאה מחדרה חמישה ימים ועל כן סבלה מכאבי גב קשים”, מספר הרב אדלר. “דאגנו לרופא שהגיע לבדוק את המבוגרת עד חדרה בבית המלון, וגם בקשתה לקבל הליכון נענתה מידית ע”י נציג השירות של כללית במלון שדאג להביא לה את מבוקשה עד פתח החדר בסיוע עמותה”.

נג’את אבו סאלח, מנהלת סיעוד מנהלת חיפה, בכללית חיפה וגליל מערבי מספרת: “השבוע הגענו למרכזים ולמלונות בחיפה ולשמחתנו ההיענות להתחסנות כנגד השפעת הייתה גבוהה. מחלת השפעת בפתח ומכיוון ומדובר במחלה מדבקת, אנשים שנמצאים בצפיפות גבוהה הינם בסיכון גבוה יותר

להדביק ולהידבק, לכן חשוב לנו להציע את השרות לכלל התושבים בכל מקום. בנוסף כל תושב שירצה לקבל חיסון כנגד מחלת הקורונה יוכל לעשות זאת בתאום תור דרך איש הקשר במלון בו הוא שוהה”.

הרב משה אדלר מנהל המגזר החרדי במחוז חיפה וגליל מערבי בכללית מסכם: “היקף הפעילות של כללית במחוז למען מפוני המלחמה הגיע למימדים אדירים. אני גאה בצוותי הרפואה ובכל נותני השירות המסורים של כללית שעושים ימים כלילות כדי להיטיב עם בריאותם הגופנית והנפשית של התושבים שפונו מבתיהם. כארגון הבריאות הגדול באזור הצפון אנו נמשיך להיות גב חזק של בריאות לכל מטופל באשר הוא”.

הרב אברהם קונסקי מנהל המחלקה החרדית בכללית מוסיף: “ההתגייסות האדירה של כל צוותי הרפואה במחוז חיפה וגליל מערבי הוא סמל ודוגמא לערבות הדדית הנמדדת דווקא בעת משבר. כללית תמשיך לספק את מאגר השירותים הרפואיים הטובים ביותר, בשעת חירום כמו בזמן שגרה”.

רונן נודלמן מנהל כללית מחוז חיפה וגליל מערבי: “הקמת מרפאות האורחים מהווה צעד חשוב בהבטחת שרותי רפואה איכותיים לתושבים המפונים, ציידנו את המרפאות במקום בציוד ובצוות רפואי מלא ובנוסף מרפאות המושבים ערוכות להעניק שירותים נרחבים נוספים לכלל הפונים”.

מרחבי האתר
חדשות חיפה

פרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל יוצא לדרך

חברת “חוצה ישראל” מודיעה על תחילת העבודות בפרויקט מטרונית חיפה מערב וטירת כרמל במקטע “סמי עופר”. קו המטרונית החדש יספק גישה מהירה, נוחה ויעילה למרכזי המסחר והתעסוקה, למוסדות הלימוד ולמרכזי הפנאי והבילוי באזור.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן