דרמה בבית המשפט: השוטר זוכה מכל אשמה

דרמה בבית משפט השלום בעיר, שעה שהשופט פלאח, זיכה מכל אשמה את השוטר שהואשם במותו של צעיר ממוצא אתיופי. מחוץ לבית המשפט נערכו כוחות גדולים של משטרה.

שופט בית משפט השלום בעיר, השופט זאיד פלאח זיכה היום (שלישי) את קצין המשטרה שמח”ש הגישה נגדו כתב אישום בגין גרימת מוות ברשלנות של סולמון טקה, צעיר ממוצא אתיופי, שנורה לפני חמש שנים בפארק הציבורי “בית העם” בקריית חיים, לאחר שקצין במרחב זבולון הציג עצמו כשוטר והנערים החלו ליידות אבנים לעברו ואף פגעו בו. בתגובה ירה השוטר לעבר האספלט, אולם נתז פגע בסולמון טקה והוא נהרג במקום.

היום הגיע המשפט לסיום לאחר שכבר בתחילת הדיון קבע השופט פאלח כי הנאשם זכאי. בדבריו אמר כי גילם של הנערים אינו אמור לתת הכשר לשקרים, וכי הם נתנו לו רושם בלתי אמין כשהם סותרים האחד את האחד ואת הראיות.

מנגד, קבע השופט כי גרסתו של השוטר אמינה עליו. “על אף שהיה נתון בסכנת חיים כלפיו וכלפי בני משפחתו לא ירה לגוף המנוח אלא לצידו, התכוון שיהיה מינימום נזק”. “הייתה פה סכנת חיים. מקום שקמה לשוטר סמכות לירות לגוף האדם, קל וחומר לירות לצידו”.

לאחר דברים אלו של השופט יצאו מספר בני משפחה של סולמון טקס מהאולם, אז גם פנה השופט למשפחה שנותרה ואמר להם: “אני פונה אליכם בנימה אישית: “הזיכוי משמעותו שהנאשם לא עבר על החוק. יתכן ותכעסו ותחוו תחושת ניכור וחוסר צדק. הצדק נעשה, מביע תנחומי”.

עו”ד אסי פיסואני שייצג את המשפחה אמר בצאתו מהאולם: “מכבדים את החלטת בית המשפט, אנו מאוכזבים מהסיבה שנגרם מותו של אדם כתוצאה מירי שלטענתנו היה מיותר, יחד עם זאת נלמד את הכרעת הדין. כנציג המשפחה אחרי שאלמד זאת אכתוב חוות דעת ואעבירה לפרקליטות המדינה כדי שתחווה דעתה לגבי ערעור”. כשנשאל אודות יציאת בני המשפחה מהאולם בעת הכרעת הדין, הוא השיב: “אתם יכולים להבין למה המשפחה עזבה את האולם. מדובר באירוע טראגי שחוותה המשפחה, ההליך הזה מתקיים כמעט כשש שנים, המשפחה לא נחה לרגע. הלילות והימים עוברים כגיהנום. כשבאו היום וציפו לשמוע שאותו שוטר מורשע ונותן את הדין ולאחר מכן הם שומעים דעה הפוכה ושהוא יוצא זכאי, אז מבחינתם זו מהלומה, הם חטפו מכה קשה ואנושה ואני מניח שבגלל זה עזבו את האולם”.

עו”ד יאיר נדשי שייצג את הקצין הגיב לאחר הכרעת הדין: “בשם הקצין ומשפחתו אני מבקש להודות לבית המשפט על ההחלטה האמיצה והנכונה שנתן היום, מקווה שבכך הגיע לקץ המסע הארוך והמיותר שעבר הקצין על אף שפעל כפי שפעל מתוקךף היותו קצין משטרה ומתוקף המצופה ממנו כקצין משטרה. משטרת ישראל התברכה בקצין ערכי, אמיץ חכם, נבון וישר כל זאת כפי שקבע בית המשפט שמצא להאמין לקצין ולקבל את דבריו על פני הגירסה שהובאה למח”ש שנמצאה כלא נכונה וכמלאת חורים בלי נתונים מהותיים שהיה מקום להביאם בכתב האישום, אך הדבר משום מה נעדר בכתב האישום יש בכך תעודת עניות למחלקת חקירות שוטרים”.

מחוץ לבית המשפט התאספו כמה עשרות  בודדים של בני הקהילה האתיופית וכן אנשים נוספים שבאו לתמוך במשפחת טקה שיצאה אליהם והודו על הגעתם.

מרחבי האתר
חדשות חיפה

השבוע בBקצרה עם הרב חיים נאה

חיים נאה, בן 68, אב לתשעה וסב ליותר מ-30 נולד בפתח תקווה, למד בישיבת ‘אור ישראל’ ובישיבת ‘חברון’, למד במשך תקופה בביהמ”ד של חב”ד בניו יורק. לאחר נישואיו עבר לחיפה, במשך שנים ארוכות מתעסק בתורת סבו וחוקר ומוציא לאור את כתביו.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן