אורי אוזן. צילום: 970

האם שס בדרכה לקואליציה של יהב?

שס מקיימת מו"מ לכניסה לקואליציה של יהב. את המגעים מנהל השר חיים ביטון, שכבר השיג עבור אוזן מקום בוועדה לתכנון ובנייה.

לפני שבוע פנה השר במשרד החינוך חיים ביטון אל חבר המועצה מטעם שס אורי אוזן, וביקש ממנו שיבחר את הוועדות שהוא רוצה בהם. המהלך של השר ביטון שפנה לאוזן, נועד בראש ובראשונה לתקוע יתד, לקבוע עובדות, ובעיקר כדי שאחרים לא יתפסו את המקום בוועדה.

היום (ראשון) אחה”צ צפויה להתקיים הצבעה על שיבוץ חברי וועדת המשנה לתכנון ובנייה, כאשר שמו של אורי אוזן יעלה כחלק אינטגרלי מאותה הצבעה שבה יעלו גם שמותיהם של חברי הקואליציה. כפי שניתן לראות במסמך שנשלח לחברי המועצה, שמו של אוזן נמצא יחד עם יתר חברי הקואליציה.

מהלך זה יכול לאשר בצורה הברורה ביותר את קיומו של מו”מ המתקיים בין שס ליהב לכניסה לקואליציה, אולם קשה לקבוע כי זהו משהו קרוב, ולמען האמת את ההחלטה בכלל יקבלו מחוץ לחיפה, בירושלים.

אוזן שהתבקש לתת את רשימת הוועדות שהוא רוצה לכהן בהן, התבקש באותה נשימה גם לתת את רשימת הדרישות שיש למפלגה בעיר, ומסתבר שיש. למשל הדרישה להמשיך את היחידה שהוקמה בזמנה של ראש העיר הקודמת קליש, ‘מורשת המזרח’ הנמצאת תחת תרבות תורנית ושבראשה יעמוד אוזן. כך גם נושא בחירת מועצה דתית ויו”ר מועצה, לצד בחירת רב ספרדי לעיר. גורם בשס אמר לאתר 970, כי לצד הדרישות שיש לשס מיהב, גם לראש העיר יש דברים ברורים שהוא רוצה לפני שמתקדמים.

מבחינת יהב, הכנסת נציג שס לקואליציה, זה לא רק מיעוט מספרי של האופוזיציה, אלא גם אמירה שיש לו נציג חרדי בקואליציה, ובמקביל הבנה שדלתות המשרדים שבהם שס יושבת, יהיו פתוחות לפניו. ביניהם: משרד הפנים, משרד הבריאות, משרד הרווחה, משרד העבודה, והמשרד לשירותי דת.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן