זיהום אוויר בארץ – חיפה יחסית טובה מול יתר הערים

זיהום אוויר בשל אבק מצפון אפריקה. בחיפה נמדד הבוקר מצב בינוני אל מול ירושלים במצב נמוך מאוד והמרכז במצב נמוך.

המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות מתריעים כי היום (חמישי) שורר זיהום אוויר גבוה עד גבוה מאוד בכל אזורי הארץ – בשל ריכוזים גבוהים של חלקיקים נשימים.

בבדיקה סביב השעה עשר הבוקר, נראה היה כי חיפה אל מול ערים אחרות במרכז הארץ נמצאת יחסית במצב טוב. כך בחיפה הוגדר המצב במדד איכות אוויר בינוני, והעיר הייתה על הצבע הצהוב, שעה שנמדדו בין 1-50. לעומת זאת ירושלים הייתה עם 370- והוגדרה במדד איכות אוויר כמצב נמוך מאוד. תל אביב ואזור המרכז הוגדרו במצב נמוך.

זיהום האוויר הגבוה הוא כתוצאה מהסעת אבק מכיוון צפון אפריקה לאזור ישראל. שיפור באיכות האוויר חזוי במהלך שעות הערב לאחר מעבר חזית האובך מעל אזורנו.

לאור זאת, המשרד להגנת הסביבה בהתייעצות עם משרד הבריאות ממליץ לאוכלוסיות רגישות – בהם חולי לב, חולי ריאות, קשישים, ילדים ונשים בהיריון – להימנע מפעילות גופנית מאומצת בחוץ. לאוכלוסייה הרגילה מומלץ לצמצם פעילות גופנית מאומצת בחוץ.

המשרד להגנת הסביבה ימשיך לעדכן את הציבור ככל שיידרש בהתאם לנתוני החיזוי ולערכים הנמדדים בתחנות הניטור ברחבי הארץ.

מרחבי האתר
מחוץ לחיפה

נתניהו בנושא צווי מעצר: שערורייה בקנה מידה היסטורי

ראש הממשלה נתניהו יוצא נגד האפשרות שבית הדין בהאג יוציא צווי מעצר נגדו ונגד ראשי המדינה, ואומר כי מדובר בשערורייה בקנה מידה היסטורי. “זאת תהיה הפעם הראשונה שמאשימים בפשעי מלחמה מדינה דמוקרטית, שנלחמת על חייה לפי כל כללי הדין הבינלאומי”.

לידיעה המלאה »
דילוג לתוכן