משטרה. שוטרים
אופנים חשמליים. תמונת אילוסטרציה. צילום: לדעת

חיפה בסוף הרשימה של נפגעים מאופניים חשמליים

העיר חיפה יכולה להתגאות בכך שהיא בסוף רשימת הערים שפורסמו על ידי עמותת 'אור ירוק', בכל הנוגע לפגיעה בתאונות של אופניים חשמליים.

העיר חיפה יכולה להתגאות בכך שהיא בסוף רשימת הערים שפורסמו על ידי עמותת ‘אור ירוק’, בכל הנוגע לפגיעה בתאונות של אופניים חשמליים. מהנתונים עולה כי אחד מכל חמישה נפגעים בתאונות של אופניים חשמליים בתל אביב.

בראש הרשימה כאמור תל אביב עם 300 נפגעים, אחריה נתניה וירושלים עם 76 נפגעים, במקום הרביעי פתח תקווה ואחריה ראשון לציון. בהמשך הרשימה אשדוד ורמת גן, ובני ברק במקום השמיני עם 49 נפגעים. חולון עם 47 ובת ים עם 46. הרשימה נמשכת עם אשלקון, באר שבע, חדרה, רחובות עכו ואילת, ורק לאחר מכן העיר חיפה עם 25 נפגעים.

כשבודקים את הנתונים לעומק עולה כי 1,513 בני אדם נפגעו בתאונות דרכים במעורבות אופניים חשמליים בשנת 2023. בתל אביב נהרגו שלשוה אנשים, בנתניה נהרג אדם אחד. גם בבני ברק היה הרוג אחד לצד 49 נפגעים.

עו”ד יניב יעקב מנכ”ל עמותת אור ירוק: “שנת 2023 הייתה שנת שיא במותם של רוכבי האופניים החשמליים בתאונות דרכים. הכאוס וחוסר הסדר מובילים גם לנפגעים רבים ולכן חייבים להחזיר את הסדר למדרכות ולכבישים כדי לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה. בערים רבות אין מסלולי רכיבה מופרדים לבטיחות הרוכבים והאכיפה מועטה ולא אפקטיבית. במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים לעודד ראשי וראשות ערים לסלול שבילי רכיבה שיפרידו את הרוכבים מכלי הרכב ומהולכי הרגל ובמקביל יש להגביר את האכיפה המשטרתית והעירונית. בנוסף, חייבים לקיים הסברה לציבור אודות החוק החדש המחייב לוחיות זיהוי בכלים חשמליים. שילוב של שיפור תשתיות, הסברה ויצירת אווירה הרתעתית ימנעו עבירות תנועה, ישיבו את תחושת הבטחון לתושבים ויובילו להפחתת מספר הנפגעים בתאונות דרכים.

 

מרחבי האתר
דילוג לתוכן