הדגלים הכחולים. צילום: ראוןב כהן, דוברות עיריית חיפה

מה הם הדגלים הכחולים שהוענקו לחופי חיפה?

12 דגלים כחולים הוענקו לחופי חיפה. מדובר בהישג חסר תקדים, המעיד כי כלל חופי העיר המוכרזים העירוניים עומדים בכל דרישותיו של תו התקן היוקרתי.

חופי חיפה ממשיכים לשמור על יוקרתם הבינלאומית עם 12 דגלים כחולים שהוענקו היום (רביעי) בטקס השנתי שנערך השנה בחיפה, בטיילת חוף “דדו”, בהשתתפות: ראש עיריית חיפה – יונה יהב, חברי וועדת “הדגל הכחול”, נציגי המשרד להגנת הסביבה, משרד הפנים והרשויות הזוכות. את הטקס ליוותה להקת הנוער הלאומי בית”ר, בניהול עמית רודס.

השנה הוענק התו הבינלאומי ל-61 חופים, בהם 5 חופים חדשים, ול-3 מרינות ב-13 רשויות מקומיות.  חופי חיפה זכו השנה להישג חסר תקדים, במסגרתו הוענקו להם כאמור 12 דגלים כחולים, המעידים כי כלל חופי העיר המוכרזים העירוניים עומדים בכל דרישותיו של תו התקן היוקרתי. בתחום העיר חיפה כ – 17 ק”מ של חופים, מהם כ – 2.8 ק”מ חופי רחצה מוכרזים ומוסדרים.

תכנית “הדגל הכחול”, פועלת בעשרות מדינות ברחבי העולם ע”י הקרן הבינלאומית לחינוך סביבתי. תו “הדגל הכחול” מוענק אחת לשנה לחופים העומדים בתקנים הבינלאומיים המחמירים של התכנית.

מידי שנה נבחנים החופים מחדש ע”י ועדה לאומית, המורכבת מנציגי משרדי ממשלה, ארגוני מצילים וגורמים ירוקים. המלצות הוועדה מוגשות לוועדה בינלאומית במטה הקרן בקופנהגן שלה הסמכות להעניק את “הדגל הכחול”.

במהלך השנה מקיימים חברי הוועדה ביקורות פתע שוטפות לבחינת החופים בכלל הפרמטרים הנבדקים. בין המדדים הנבחנים במסגרת התכנית: עמידה בקריטריונים מתקדמים בכל הקשור לאיכות מי הרחצה, שירותי חוף, חינוך סביבתי, ניקיון, בטיחות, תחזוקה שוטפת, כמות המצילים בחוף ונגישות לנכים.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב: “קבלת הדגלים הכחולים לכלל חופי העיר המוכרזים מהווה תעודת כבוד לעיר חיפה ומוכיחה, כי עובדי העירייה, המצילים ועובדי אגף החופים האמונים על תחזוקת החופים עושים עבודה יוצאת דופן. זוהי הפעם ה 12 בה חיפה זוכה לקבלת התו היוקרתי, מה שמוכיח כי חופי העיר אינם רק אתר תיירותי מבוקש, אלא גם אתר בילוי מבוקש”.

מנהל אגף החופים, יחיאל (חיליק) אמסלם, העלה על נס את עבודתם המסורה של המצילים, עובדי האחזקה, פועלי הניקיון ומערך הביטחון והאכיפה שהובילה את חופי חיפה להישג הכביר. מנהל האגף ביקש להודות בנוסף לשותפים העירוניים לדרך בהובלת ראש מנהל התפעול, אוהד דורפמן.

מרחבי האתר
דילוג לתוכן